Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpt hus, tvangssalg. Rett til erstatning?


Gjest 8977b...e23

Anbefalte innlegg

Gjest 8977b...e23

Har kjøpt et hus som var tvangssalg. Jeg er klar over at dette medfører fravær av endel garantier, men problemet jeg vil klage på skjedde etter visningen. Vannet fungerte bra på visningen i vinter, men nå når jeg har fått huset er det tydelig at vannet har frosset i mellomtida, noe som medfører endel kostnader. Foreløpig er det bare noen tusenlapper, men enda uvisst hvor mye totalsummen blir. Er dette noe å klage på, eller bør jeg bare punge ut og glemme hele greia?

Anonymous poster hash: 8977b...e23

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 8977b...e23

Det ble lovet at varme skulle stå på nettop for å unngå dette og kostnaden for dette har blitt trukket fra kjøpssummen jeg betalte, men det er tydelig at det ikke har vært godt nok.

Anonymous poster hash: 8977b...e23

Lenke til kommentar

Har ikke særlig greie på dette, men gjør et lite forsøk.

Vil tro at man kan sette fram et krav om prisavslag ut i fra Tvangsfulbyrdelsesloven § 8-20

https://lovdata.no/lov/1992-06-26-86/§8-20

Det vil jo være den domstolen som står for salget som avgjør om kravet får medhold eller ikke.

Skulle ikke tro at det vil medføre noen stor ulempe å forsøke å sette fram et krav om prisavslag, og så se hva domstolen så bestemmer i forhold til dette kravet.

Edit:

Men det blir vel litt omfattende og mye styr:

Quote

Krav om prisavslag eller erstatning gjøres gjeldende ved søksmål. Søksmålet reises for tingretten for den rettskrets der namsmannen har sitt kontor, eller for den domstol som saken hører under etter tvisteloven. Ved søksmål om prisavslag saksøkes de som har fått del i den del av kjøpesummen som rammes av prisavslaget.

Domstolen har jo uansett en veiledningplikt, slik at man kan forhøre seg der.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...