Gå til innhold

Xp Thorton ? ,


ScientifiC

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått min XP2000+ Thorton. Var ulåst som jeg håpet på, kjører nå på 11x200 (XP3200+) med standard volt. Kommer nok høyere, men har ikke behovet. Mulig jeg kutter L2 bridge så den aktivere alle 512kb cache, må bare la den stå litt som den er først :)

 

Digg prosessor til 500kr! (kjøpt på komplett.no om fok er interessert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg fått min XP2000+ Thorton. Var ulåst som jeg håpet på, kjører nå på 11x200 (XP3200+) med standard volt. Kommer nok høyere, men har ikke behovet. Mulig jeg kutter L2 bridge så den aktivere alle 512kb cache, må bare la den stå litt som den er først :)

 

Digg prosessor til 500kr! (kjøpt på komplett.no om fok er interessert)

Ordentlig Rått! tusen takk for beskjeden, lurer litt på og ta turen inn på komplet en av dagene og få tak i en Thorton jeg og. men når den står som standard altså xp2000 er den da like sprek som throughtbreed og palomino Cpu'ene da? var det ikke barton på kjerne på thorton da? hvis det er det må den jo utvikle mye mindre varme også. dette er Gode nyheter!

 

Takker! :thumbs:

Lenke til kommentar
Vet ikke hva den yter med normal hastighet, men den har iallefall bartonkjerne ja. Fet prosessor ass!

Tror dere dette med 256 kb extra L2 cache også fungere på Xp2400+ "thorton" ?

de hadde nemlig ikke flere Thorton xp 2000 igjen på komplett, :no: og den neste generasjonen de får inn er vel sikkert låste da? lønner det seg og kjøpe en xp2400+ istedefor da tro?

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
hva er forskjelle på Web shoppene "Norek" og komplett egentlig? er det ikke sånn at det er Norek som leverer varene til komplett eller no?

Det er norek som leverer til komplett ja.

 

Ang xp2400+ prosessoren så vet jeg ikke om den er MP låst eller om den klokker bra. xp2000+ gjør det iallefall, synd det er utsolgt på komplett, kunne trengt en til.

Lenke til kommentar
eller no?

Det er norek som leverer til komplett ja.

 

Ang xp2400+ prosessoren så vet jeg ikke om den er MP låst eller om den klokker bra. xp2000+ gjør det iallefall, synd det er utsolgt på komplett, kunne trengt en til.

 

hehe, jasså så den var så bra at du har lyst på ennda en. ;)

 

kansje jeg skulle prøve xp2400+? eller vente på xp2000+ kommer inn igjen, men er da litt redd for at Mp'en da vil være låst. :cry:,

 

må bare ha noe billig og "leke" med imens AMD A64 kommer skikkelig bra ut i stabilitet, klokking OSV.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men jeg ser at Komplett også har begynt å selge XP 3000 cpuer med 400mhz fsb.

Er det noen fordel å kjøpe den i forhold til den "gammle" med 333mhz fsb? :dontgetit:

Den vil naturlig nok yte litt bedre med pc3200 ram enn den "gamle". Men vil tippe den er mp-låst, og da har du en potensiel bedre klokker i den gamle.

Lenke til kommentar
Noen som vet om disse thorton cpu`ne virker på gamle 266 hovedkort?

Tror nok de vil fungere på gamle 266 hovedkort ja. jeg har selv dette nå, skal teste den på 266 kortet først og se om det går bare for moro, derreter skal jeg sette den på et ABit nf7 som jeg også bestiler. må bare ha litt mer info om hvor bra Cpu'en egentlig er før jeg kjøper dette.

Lenke til kommentar
Sånn da er En AMD Ahtlon Xp2400+ thorton bestilt. skal bli spennende og se hva den er god for. håper den klokker like bra som "lperik" sin xp2000 thorton. men det gjenstår og se. :)

Hentet min XP2400+ for et par dager siden. Og den er ulåst i likhet med mine øvrige XP2000+ :thumbs:

 

Har ikke testet overklokkingsegenskapene ennå, men prøver litt senere i kveld.

Lenke til kommentar
Venter på resultater  :yes:

da har jeg fått testet såvidt litte gran, men den nye Xp2400 thorton cpu'en

det virker som den har låst multiplier :no: , men er ikke helt sikker, fordi det jeg er vant til at, når man endrer multiplier så "henger" maskinen seg om den har låst multiplier, maksinen min derrimot henger seg ikke, men uansett hvilken multiplier jeg stiller inn blir den stadig KUN på 15.0x. selve cpu'en har grønn overfalte (greencore).

 

Nr på cpu'en er ihvertfall : AXDC24000KV3C 106788SL32259

 

og nedrest står det : AQYHA 03S2 UPMW @1999 AMD

 

betyr dette at cpu'en er låst? :(

 

Det virker ihvertfall som den er en god klokker, jeg har ikke fått prøvd ut så mye ennda, men klarte 2.21ghz (2208mhz).

 

uten noe som helst problem, med laveste turtall på viften og standard spenning. så det lvoer jo godt, mulig jeg kan bruke en metode til og åpne den på, men får gjøre en ting av gangen først. :)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...