Gå til innhold

Norwegian Flex-biletter: endring, og avbestilling


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 2 norwegian-flex biletter i forrige uke for ca 2200 kroner. Brukte klarna faktura som betalingsløsning. Jeg ble litt usikker på tidspunkt for reise, og endret tidspunktet til noen andre flyvninger. Betalte ingenting for endringene. Jeg bestemte meg for å kansellere reisen, etter at jeg leste at man får full refusjon dersom man avbestiller, og at man kunne fikse avbestillingen på min side på Norwegians internettside. Reisen ble kansellert. Jeg bestillte deretter flex tog-biletter istedet. 

Jeg ble urolig etterpå, for jeg ble redd for at jeg kan ha tapt 2200 kroner. Det er jo ikke allverdens mye penger, men det er penger som jeg helst ikke vil tape selvfølgelig. Jeg kontaktet norwegian, og ba om en bekreftelse for kansulleringen av flexbilettene. De sendte meg en oversikt der den opprinnelige reisen står skrevet, og byttet reise for 0 kroner i mellomlegg, og så står det totalt 2200, og betalingsmetode klarna, men det står ingenting om at jeg slipper å måtte betale for reisen. Jeg kontaktet norwegian på chat, og spurte om alt er i orden , og om når det ble rettet opp i via klarna. De spurte om referansenummer, og svaret ble at det kunne ta 1-7 dager. Men de skrev på engelsk, og jeg begynte derretter å lure på om jeg egentlig får tilbake pga endringen som ble gjort på reisen. 

Har man rett til å endre flex- reisen så mye man vil for så å avbestille,  og få igjen alle pengene man har lagt ut for reisen foreks? Noen som vet? 

Jeg avbestillte på lørdag, så det tar nok uansett litt tid ennå før det er fikset, men jeg ble bare tvilende til regler om å endre og deretter avbestille. Redd for at jeg har tapt pengene... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så i korte trekk:
Du bestilte flexibilletter som du endret på - og siden avbestilte. Og siden endringen viste "0,-" er du redd for at du får null kroner tilbake.

Du får tilbake alt. Det tar bare litt lang tid. Forvent litt rare eposter og lite informasjon i prosessen. Jeg hadde selv en lignende historie som deg. Tok noen uker før pengene var på konto. Så bare gi det litt tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (14 minutter siden):

Så i korte trekk:
Du bestilte flexibilletter som du endret på - og siden avbestilte. Og siden endringen viste "0,-" er du redd for at du får null kroner tilbake.

Du får tilbake alt. Det tar bare litt lang tid. Forvent litt rare eposter og lite informasjon i prosessen. Jeg hadde selv en lignende historie som deg. Tok noen uker før pengene var på konto. Så bare gi det litt tålmodighet. 

Jeg stresser uten grunn. Norwegian har ordnet opp i det, og nå er regningen på Klarna slettet :) . Norwegian har ordnet raskt opp i det, for jeg avbestillte lørdag, og allerede i dag tirsdag var alt i orden :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
VictoriaMeme skrev (15 minutter siden):

Jeg stresser uten grunn. Norwegian har ordnet opp i det, og nå er regningen på Klarna slettet :) . Norwegian har ordnet raskt opp i det, for jeg avbestillte lørdag, og allerede i dag tirsdag var alt i orden :)

Da var de raskere enn med meg. Tror jeg ventet i tre uker. 😛 Men det var under pandemien og når de slet noe fryktelig økonomisk, så jeg hadde ikke de største forventingene. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (15 timer siden):

Da var de raskere enn med meg. Tror jeg ventet i tre uker. 😛 Men det var under pandemien og når de slet noe fryktelig økonomisk, så jeg hadde ikke de største forventingene. 

Jeg har hørt før at mange klager over Norwegian, og derfor trodde jeg at det ble et rot. Husker i pandemien så slet de økonomisk, og da tror jeg det var mye styr. 

Tre uker er lenge å vente. Jeg hadde forventet at det var såpass krøll i systemet at jeg kunne risikere å måtte betale. Man føler at man ikke har så mye å stille opp med dersom et flyselskap skulle gjøre seg vanskelig. Men jeg skal ikke si noe dårlig om Norwegian fra min side. De har alltid ordnet opp dersom det var noe ovenfor meg ihvertfall. Og denne gangen var de rask. Jeg kansellerte lørdag. Faktura ble slettet tirsdag. Ikke verst :)

Men forstår at du ble frustrert som måtte vente i hele 3 uker. 🤪. Det hadde jeg også blitt.

Endret av VictoriaMeme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...