Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kan jeg reklamere?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt bil, med monterte vinterdekk og sommerhjul i bagasjerommet. Har kjørt en måned, byttet til sommerhjulene i helgen, de passet i bolte hjulene, men er uoriginale. De er 16 tommer, mens originalen er 17 tommer. Hjulene lager klunkelyder, og blir høyere over fartshumpene. ble redd og skiftet tilbake til vinterhjul. Teorien min er at felgene dunker i fremre støtempere, ser ut som det allerede er dårlig plass med 17 tommerne ( originale)  og ser ut som de er skrapet, og virker sansynlig at sommerhjulene dunker i dem. Kan jeg reklamere på dette? Tror jeg må kjøpe original felger til bile, i allefall noen i samme størrelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begynne med å si til selger at sommerhjulene lager ulyder og at det virker som de ikke passer. Det er en viss mulighet for at du har fått feil hjul. Men det virker litt rart at du får problemer med 16" sommerfelg og ikke 17" vinterfelg. Da må profilen til sommerdekkene være vesentlig større enn vinter. Noe som er ganske unormalt.

Sikker på at du bruker riktig hjulmutter? Det kan være andre hjulmuttre til sommerhjulene. Da sitter felgene isåfall løst på om du får lyder.

Også er det regler for hvor mye du kan endre diameter på hjulet. Kravet er at du kan endre +/- 5%. Merk at dette er for hele hjulet og ikke felg. Du kan fint endre størrelsen på felgen hvis du endrer profilen på dekket samtidig slik at diamanter på gummien forblir innenfor 5% av det som står i vognkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...