Gå til innhold

Større permanent visning av webside (html)


Anbefalte innlegg

Har en webside som jeg ønsker skal vises med en større skalering / zoom i alle nettlesere. Ikke bare i nettleseren på min egen pc, når jeg stiller inn ønsket skalering til 120%.

 

Finnes det en html-kode som kan legges inn for å få dette til å fungere? Eventuelt annen permanent løsning (css-dokument?).

 

 

 

Endret av akura
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kjenner til dette? Mener bestemt å ha vært borti det tidligere, men mulig jeg blander det med noe annet.

 

Altså en html-kode man kan implementere, som gjør at websiden automatisk og permanent vises f.eks 20% større. Slik at det visuelle bilde blir på samme måte som om man skulle ha stilt inn zoomen i nettleseren på 120%

 

Evig takknemlig om noen kan friske opp min hukommelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skriftstørrelsen på et dokument er vel på de fleste nettlesere satt til 16px som standard, hvis man ikke justerer det i CSS. 

Hvis du ønsker at all skrift skal være større på alle nettlesere, kan du vel bare sette en ny font-size i en body tag i css. 

I resten av CSS koden, kan du bruke rem når du angir skriftstørrelse, og på den måten vil skriften på de enkelte komponentene justeres relativt til den nye standardstørrelsen du har oppgitt i body tagen. 

body {
  font-size: 20px;
}

.myKomponent {
  font-size: 1.5rem;
}

Med denne koden vil skriftstørrelsen i dokumentet være 20px, men tekst i myKomponent vil være 30px

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...