Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan fungerer MSN 6 (Webcam&router)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fungerer webcam i MSN Messenger 6 selv om man sitter bak router? Er det routeren som må ha en funksjonalitet som MSN 6 nå støtter, eller kobler MSN seg til en server "i midten" av klientene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde visst fiksa det i MSN messenger 6.x. Veit ikke hvordan det funker. Det funker også å sende noe på IRC også. Men når _jeg_ prøver webcam i msn messenger 6.1 får jeg bare opp en sånn "vil du sende errorrapport?" greier. Det henger og jeg må lukke det :(

Skrevet (endret)

Har forsøkt nå i 2 dager å få den h**** MSN Messenger 4.7 og 6.1 til å virke i tale. Har gitt opp, alle signaler stopper i ruteren min (firewall).

Har gått over til Skype - virker utmerket.

Endret av John Kr
Skrevet

OK, da virker det ikke hos alle :( Men hos meg fungerer det hvertfall ganske greit med webcam. Er det noe MSN gjør sammen med routeren som ordner dette, eller er det en server i midten?

Skrevet

Jeg har ihvertfall ikke fått det til å funke med tv kort-driverne

Har avinstallert og nå funker det smertefritt. Men jeg vil ha tv-kortet til å funke også :(

Pinnacle PCTV

Skrevet
John Kr Skrevet 11/01/2004 : 21:59

Har forsøkt nå i 2 dager å få den h**** MSN Messenger 4.7 og 6.1 til å virke i tale. Har gitt opp, alle signaler stopper i ruteren min (firewall).

Har gått over til Skype - virker utmerket.

.

Hvis du har Netopia router kan denne muligens hjelpe. http://www.kandasa.net/netopia/vpn/vpn.php

Skrevet (endret)

For de som ikke vil gå over til Skype er løsning dette: Real Tunnel

Jeg har både NAT hjemme og på jobben så jeg får ikke Voice eller Webcam til å fungere, men etter at jeg innstallerte Real Tunnel fungerer det utmerket.

PS: Det er bare du som trenger Real Tunnel, ikke den du skal snakke med :)

Endret av phoen|x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...