Gå til innhold

PlayStation- og Epic-eksklusive Bugsnax kommer til Steam, Xbox og Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil ikke studio til forza horizon tjene penger? Dei hadde tjent kolossalt med penger ved å gi det ut på ps. Men må nok skaffe meg en xbox igjen så eg kan spille det spillet.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev:

Hvorfor vil ikke studio til forza horizon tjene penger? Dei hadde tjent kolossalt med penger ved å gi det ut på ps. Men må nok skaffe meg en xbox igjen så eg kan spille det spillet.

Litt merkelig sted å stille spørsmålet. Men det kan ha noe med at det er Microsoft som eier rettighetene på Forza seriene :P Blir litt som å slippe Gran Turismo på XSX/Windows
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MuffinMatt skrev:
Knetten82x skrev:

Hvorfor vil ikke studio til forza horizon tjene penger? Dei hadde tjent kolossalt med penger ved å gi det ut på ps. Men må nok skaffe meg en xbox igjen så eg kan spille det spillet.

Litt merkelig sted å stille spørsmålet. Men det kan ha noe med at det er Microsoft som eier rettighetene på Forza seriene :P Blir litt som å slippe Gran Turismo på XSX/Windows
Litt merkelig svar. Tenk om ps hadde sluppet God of war på Microsoft! Tullet du eller er du virkelig så lite smart?
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (3 timer siden):
 
Litt merkelig svar. Tenk om ps hadde sluppet God of war på Microsoft! Tullet du eller er du virkelig så lite smart?

Turn 10 og Playground Games er begge eid av Microsoft. Å ha eksklusive spill tjener Microsoft, nettopp fordi du nå må kjøpe deg en Xbox eller ha en Windows-PC for å spille Forza. Kjøper du en Xbox eller gaming-pc kjøper du sansynligvis flere spill Microsoft tjener penger på.

Lenke til kommentar
Håvard skrev:
Knetten82x skrev (3 timer siden):
 
Litt merkelig svar. Tenk om ps hadde sluppet God of war på Microsoft! Tullet du eller er du virkelig så lite smart?

Turn 10 og Playground Games er begge eid av Microsoft. Å ha eksklusive spill tjener Microsoft, nettopp fordi du nå må kjøpe deg en Xbox eller ha en Windows-PC for å spille Forza. Kjøper du en Xbox eller gaming-pc kjøper du sansynligvis flere spill Microsoft tjener penger på.

Hei. Det vet eg. Uansett PS sitt beste studio porter spillet sitt til en konkurrent. Da bør det gå andre veien også. ;) Det er som sagt Microsoft som eier både Windows og Xbox, og dem får lov å bruke ett Playstation spill på sitt system. At Microsoft er elendige på avtaler slik at kun deres pc brukere får spille God of war er ikke ps sin feil. Dermed burde Microsoft gi ut Forza til ps. Eller så bør ps slutte å gi ut spill på Microsoft. Kjøpe en Xbox series X bare for å kjøpe Forza. Det finst ikke ett annet Microsoft spill som er bra etter min mening. Ikke som eg kan komme på i farta. Men eg har ikke noe i mot Xbox. Men kjedelig å bruke 6500 kr for å kjøpe en boks og ett spill. Alle 3 part spill blir spilt på ps5 uansett. Vil ikke havne i en situasjon der game pass blir lagt ned og eg sitter ikke med ett eneste spill.:) Dei fleste gode spill på game pass er også tilgjengelig på ps siden det er 3 part spill. God påske.🙂
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Knetten82x said:
21 hours ago, Håvard said:

Turn 10 og Playground Games er begge eid av Microsoft. Å ha eksklusive spill tjener Microsoft, nettopp fordi du nå må kjøpe deg en Xbox eller ha en Windows-PC for å spille Forza. Kjøper du en Xbox eller gaming-pc kjøper du sansynligvis flere spill Microsoft tjener penger på.

Vis sitat  

Hei. Det vet eg. Uansett PS sitt beste studio porter spillet sitt til en konkurrent. Da bør det gå andre veien også. ;) Det er som sagt Microsoft som eier både Windows og Xbox, og dem får lov å bruke ett Playstation spill på sitt system. At Microsoft er elendige på avtaler slik at kun deres pc brukere får spille God of war er ikke ps sin feil. Dermed burde Microsoft gi ut Forza til ps. Eller så bør ps slutte å gi ut spill på Microsoft. Kjøpe en Xbox series X bare for å kjøpe Forza. Det finst ikke ett annet Microsoft spill som er bra etter min mening. Ikke som eg kan komme på i farta. Men eg har ikke noe i mot Xbox. Men kjedelig å bruke 6500 kr for å kjøpe en boks og ett spill. Alle 3 part spill blir spilt på ps5 uansett. Vil ikke havne i en situasjon der game pass blir lagt ned og eg sitter ikke med ett eneste spill.:) Dei fleste gode spill på game pass er også tilgjengelig på ps siden det er 3 part spill. God påske.🙂

Nå gir vel Sony ut sine spill på PC via enten Steam eller Epic Games, som ikke eies av Microsoft. Greit nok at du trenger Windows på maskinen, men MS tjener ingenting direkte på at du kjøper et PS-spill på PC. 

Hvis du eier en Xbox trenger du ikke havne i en situasjon der "game pass blir lagt ned". Du kan fortsatt kjøpe spillene på lik linje som på Playstation og f.eks. eie dem fysisk.

Hvis du fortsatt vil spille Forza og ikke vil eie en Xbox eller en gaming-PC kan du spille det via cloud streaming. Da trenger du bare en nettleser (eventuelt nettbrett eller mobil) og en spillkontroller. Dualsense funker utmerket til det. 

Bare et tips! 

Endret av saywhat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev:
MuffinMatt skrev:
Knetten82x skrev:

Hvorfor vil ikke studio til forza horizon tjene penger? Dei hadde tjent kolossalt med penger ved å gi det ut på ps. Men må nok skaffe meg en xbox igjen så eg kan spille det spillet.

Litt merkelig sted å stille spørsmålet. Men det kan ha noe med at det er Microsoft som eier rettighetene på Forza seriene :P Blir litt som å slippe Gran Turismo på XSX/Windows
Litt merkelig svar. Tenk om ps hadde sluppet God of war på Microsoft! Tullet du eller er du virkelig så lite smart?
Nå må du huske at det å slippe et spill på PS5 vil være ett dårlig trekk for MS, mens det å slippe God of War på PC vil være ett godt trekk for Sony interactive. De må riktignok betale deler av profitten til Steam/Epic. Men ikke direkte til MS. Samtidig som de får tilgang på ett gigantisk marked(steam alene har 120 millioner potensielle kunder), som over tid kan stå i direkte konkurranse mot dem i form av emulering. Om MS slipper Forza på PS5, så har færre kunder grunn til å velge deres plattform over Sonys. Samtidig er PS5 ett mye mindre marked(ca. 17 millioner enheter solgt), og MS måtte i tillegg betalt lisens direkte til en konkurrent. Så ja, jeg er vel så lite smart ('-' )
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...