Gå til innhold

Skyting på T-banestasjon i New York


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (På 13.4.2022 den 23.27):

Antatt gjerningsmann pågrepet i New York: Siktet for terror

Ah, fyren er ikke hvit! Terrorist! Synes det er merkelig at hver gang man hører om masseskytninger så blir ikke disse kalt for terrorister. Men om en svart person eller en person fra midtøsten så mye som nyser er de terrorister. Dobbelstandarden is real in this one. 

 

Grunnen til at han blir siktet som terrorist er fordi det var politisk motivert. Det har ingenting med hudfarge å gjøre. Breivik regnes også som terrorist og han er hvit i huden. 

Om de er gale eller ei er det fagfolk som bedømmer. I Norge har det vært både en kirkebrenner og  en knivstikker som har vært muslimer som har blitt dømt utilregnelige, og ikke som terrorister. Dette kan også være at dette skjer med denne karen, selv om han tidligere har vist støtte til svart nasjonalisme. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.Duklain skrev (På 14.4.2022 den 15.53):

Grunnen til at han blir siktet som terrorist er fordi det var politisk motivert. Det har ingenting med hudfarge å gjøre. Breivik regnes også som terrorist og han er hvit i huden. 

Om de er gale eller ei er det fagfolk som bedømmer. I Norge har det vært både en kirkebrenner og  en knivstikker som har vært muslimer som har blitt dømt utilregnelige, og ikke som terrorister. Dette kan også være at dette skjer med denne karen, selv om han tidligere har vist støtte til svart nasjonalisme. 

Jeg sitter nok det veldig på spissen slik jeg skrev det du siterer. 

Har faktisk ikke hørt om de sakene du nevner forresten det var nytt for meg.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (20 timer siden):

Jeg sitter nok det veldig på spissen slik jeg skrev det du siterer. 

Har faktisk ikke hørt om de sakene du nevner forresten det var nytt for meg.

Ok :) ville bare påpeke at det ikke er så svart/hvitt (no pun itended). De sakene jeg referer til er den somaliske kirke-brenneren i Gudbrandsdalen i 2020 (ble veldig drysset ned i media), og kasakhstaneren som knivstakk en Filipiner på eventyrbroen i  Oslo, mens han ropte "Gud er stor" på arabisk (han ble senere skutt og drept av politiet i Oslo et år senere, denne saken ble en del mer dekket i media).

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...