Gå til innhold

Project Sprit-kjøling... ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som er vits i å diskutere dette??

Eneste en vil oppnå med å ha sprit i maskinen er at mange personer på LAN osv. vil prøve å raide maskinen din for godsaker ved første annledning.

 

PS. vis du går på et rusfritt LAN blir du sikkert kasta ut for å smugle sprit inn :wink:

 

Bruk vann med frostveske *punktum*

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 03:06, KreAture skrev:

Jeg har faktisk testet dette tidligere...


Fannt ut att par ting:

- Grunnen til at alle mener sprit tar opp energi bedre enn vann er for at det gåtr fortere å varme opp, og for at den gir en bedre kontakt mot metallet som varmer den.


Grunnen til at noen tester gir bedre resultat med sprit:

- Grunnen gitt over om kontakt

- Spriten fordamper ved lav temperatur, og dette forbruker enormt med energi. (Og, JO den fordamper selv om den ikke har en temp på 78 grader... Så fort ett atom i overflaten på spriten oppnår nokk mengde energi vil den gå over til gass. Uansett om resten av vesken bare er 34 grader.)


 

-Jeg har vanskelig for å skjønne hva du mener med at spriten oppnår en bedre kontakt med metallet.

-Du forteller at sprit fordamper selv om all gjennomsnittstemperaturen på all spriten tilgjengelig i kjølesystemet ikke er mer en 34 grader. Hva får deg til å tro at det samme ikke gjelder vann? Mener du da at faseforandringsenergien(væske til gass) til spriten er større enn vann?

-Dessuten er sprit molekyler. Det er ingenting som heter sprit-atomer.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 03:06, KreAture skrev:

Jeg har faktisk testet dette tidligere...


Fannt ut att par ting:

- Grunnen til at alle mener sprit tar opp energi bedre enn vann er for at det gåtr fortere å varme opp, og for at den gir en bedre kontakt mot metallet som varmer den.


Grunnen til at noen tester gir bedre resultat med sprit:

- Grunnen gitt over om kontakt

- Spriten fordamper ved lav temperatur, og dette forbruker enormt med energi. (Og, JO den fordamper selv om den ikke har en temp på 78 grader... Så fort ett atom i overflaten på spriten oppnår nokk mengde energi vil den gå over til gass. Uansett om resten av vesken bare er 34 grader.)


 

-Jeg har vanskelig for å skjønne hva du mener med at spriten oppnår en bedre kontakt med metallet.

-Du forteller at sprit fordamper selv om all gjennomsnittstemperaturen på all spriten tilgjengelig i kjølesystemet ikke er mer en 34 grader. Hva får deg til å tro at det samme ikke gjelder vann? Mener du da at faseforandringsenergien(væske til gass) til spriten er større enn vann?

-Dessuten er sprit molekyler. Det er ingenting som heter sprit-atomer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...