Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KIA!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes Kia er "underrated" jeg .

bilene de lager er ikke SÅ stygge..

kvaliteten på interiøret vet jeg ikke noe om .. ikke om kvaliteten på motorene eller kjøre opplevelsen heller

men jeg tror folk bare er redde for "nye" bilmerker og de som ikke regjerer salgs toppene

da jeg kjøpte meg min mitsubishi carisma var morra mi skeptisk på alt ..

helt til onklen min fortalte hu at mitsubishi ikke er alt det hu fryktet..

og hu trodde det fordi man aldri hører noe om de ..

tror noe av det samme henger over Kia..

for lite oppmerksomhet på det som er godt .. for mye på det dårlige

 

som sagt .. jeg vet lite om merke egentlig ..

Lenke til kommentar

KIA er vel der dei japanske merka var for 20 år sida (marknadsmessig). Mitt inntrykk er dei dei mangler ein del på finish, men at dei etterkvart vil opp og konkurrere med japsane, så kvaliteten er nok brukbar.

 

Ein Magentis kan nok vere eit brukbart bruktkjøp pga. eit skremmade prisfall. Men Sorento er verkeleg eit skrekkeleg eksampel på lite stilfull formgjeving.

 

Men dei må passe seg for fleire blunderar som med Euro NCAP testen av Kia Carnival. Tryggleik var ikkje så viktig da japsane skulle etablere seg, men er det de i høgste grad no. Så om Kia får eit rykte på seg for å vere litt slappe med tryggjingstiltak, så vil dei nok slite med å bli kvitt det.

Endret av pekle
Lenke til kommentar
Sorento er jo den mest stilfulle bilen de har ..

selvom desigent er litt stjelt fra Toyota (Lexus)

 

Litt?! Sjekk Interiøret også. Syns det er grusomt at en bilfabrikant skal kunne stjele design fra andre og samtidig regne med at folk skal ta dem seriøse.

 

Man kan se lignende problemer i motorsykkelverden. Triumph hadde med deres TT600 et design som var nesten prikk lik en Honda CBR600 som var 3-4 år eldre. Det samme gjorde de med deres Sprint ST som var forferdelig lik Honda VFR 750.

 

:thumbdown: to all you copycats!

 

Tilbake til tråden. Jeg har en følelse at det tekniske på KIA bilene er som alle de andre asiatiske bilene, altså meget bra. Men design og kvalitetsfølelse mangler litt i forhold til tyske biler. Her har Mazda, Toyota og Honda vært flinke i de siste årene. Jeg tipper at om 5-10 år så kan KIA bli veldig fine biler som konkurerer med de aller største bilfabrikantene.

Lenke til kommentar

Har selv bodd i Korea hvor Kia (sammen med Hyundai, Ssanyong, Daewoo og Samsung) var blant det eneste du fant på veiene i tillegg til noen importerte BMW'er (BMW 745i er Koreas mest importerte bil). Personlig synes jeg bilene er utrolig kjedelige og trauste. Designet er like ille, men prisen er svært hyggelig.

 

KIA har jo nå rekord på å nå én million (eller var det ti?) produserte biler på raskest tid. Toyota brukte 13 år, og Kia brukte 10. Kia er jo også verdens mest økende merke for tiden, så jeg tror de kan se lysere tider i vente. Jeg kjenner sønnen til importøren av Kia her i Norge, og han sier mange lovord om Kia.

Lenke til kommentar
KIA har jo nå rekord på å nå én million (eller var det ti?) produserte biler på raskest tid. Toyota brukte 13 år, og Kia brukte 10.

Tar det virkelig 10 år å lage 10 biler? :green:

 

Seriøst, ser på Kia som et greit alternativ, men liker ikke så godt designet.

Kommer det biler fra dem som faller bedre i smak, blir det vurdert ved neste kjøp.

 

Men det jeg virkelig ikke liker er at mange rimelige biler har seter med "blomstermønster" o.l. (små firkanter, trekanter, masse farger). Og seter man sitter oppå, i stedet for i (må holde seg godt fast i rattet i svingene :thumbdown: )

Dette var altså ikke Kia, men rimelige biler generelt :)

Lenke til kommentar

Tror kia er årntlig lavkvalitet. Tviler på at en finner mangen kia som går over 3-400000 km? Hva om en skulle kræsje ville heller sotte i en mercedes eller en volvo for og si det sånn.

Hva med rust? hvilke garantier har en på bilen?

Mye løsninger som er gjort billige selv om en vet at dette går til "nedenom" om 10 år.

 

Det er det jeg tror :) Selv om jeg er ganske uvitende da, er iallfall mitt inntrykk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...