Gå til innhold

Bankutskrift til regnskap


Anbefalte innlegg

Hallo folkens, jeg må finne fram alle kvitteringer og bankutskrift for regnskapet. Dette er helt nytt for meg derfor lurer jeg på en ting.

Hvis jeg har en kvittering er det nok at jeg tar en screen av linja i bankutskriften som tilhører denne kvitteringen? Eller må jeg skrive ut hele bankutskriften?

Skal gi det til regnskapsfører etterpå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?
Isåfall skriv notat på kvittering at du har betalt fra privatkonto/vanlig lønnskonto.  Det er normalt ikke nødvendig med ekstrra dokumentasjon.

Hvis du med kvittering mener faktura, det er en forenkling hvis du på fakturaen skriver hvilken dato den er betalt, men er på ingen måte nødvendig.

Hvis du har brukt privakonto til å betale fakturaer kan du få beskjed om å sende inn bankutskrift for privatkontoen, men det holder normalt at du skriver på fakturaen at du har betalt fra privatkonto. (merk hvis du har betalt faktura fra privatkonto, og ikke skriver dette på fakturaen kan du fort kaste bort en del tid for regnskapsfører)

Du legger med bankutskrifter fra konto(er) som er ment å være i virksomheten i sin helhet.

Hvis du har fått innbetalinger for virksomhet direkte til privatkontoer, så legges kontoutskrifter for disse ved i sin helhet.  (men (spesielt for vipps,) merk/skriv/kommenter hva som gjelder virksomhet og hva som er privat)

Lenke til kommentar
17 hours ago, HW1 said:

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?
Isåfall skriv notat på kvittering at du har betalt fra privatkonto/vanlig lønnskonto.  Det er normalt ikke nødvendig med ekstrra dokumentasjon.

Hvis du med kvittering mener faktura, det er en forenkling hvis du på fakturaen skriver hvilken dato den er betalt, men er på ingen måte nødvendig.

Hvis du har brukt privakonto til å betale fakturaer kan du få beskjed om å sende inn bankutskrift for privatkontoen, men det holder normalt at du skriver på fakturaen at du har betalt fra privatkonto. (merk hvis du har betalt faktura fra privatkonto, og ikke skriver dette på fakturaen kan du fort kaste bort en del tid for regnskapsfører)

Du legger med bankutskrifter fra konto(er) som er ment å være i virksomheten i sin helhet.

Hvis du har fått innbetalinger for virksomhet direkte til privatkontoer, så legges kontoutskrifter for disse ved i sin helhet.  (men (spesielt for vipps,) merk/skriv/kommenter hva som gjelder virksomhet og hva som er privat)

Takk for svar! Ja jeg har bare brukt min privat konto.

Jeg driver med foto og har enkeltpersonforetak. Vanligvis overstiger jeg ikke 50.000 i året men ifjor hadde jeg

intekter rundt 70.000. Så jeg ville momsregistrere og itillegg føre alt av utstyr som jeg har kjøpt de siste 3 år til ca 100.000 kr.

Så jeg har nå funnet alle kvitteringer som jeg ville levere til regnskap og det var da jeg tenkte at jeg burde kanskje skrive ut  bankutksrifter med disse betalingene.

Håper det var litt mer oversiktlig beskrivelse av spørsmålet mitt :)

Endret av chris_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...