Jump to content
chris_90

Bankutskrift til regnskap

Recommended Posts

Hallo folkens, jeg må finne fram alle kvitteringer og bankutskrift for regnskapet. Dette er helt nytt for meg derfor lurer jeg på en ting.

Hvis jeg har en kvittering er det nok at jeg tar en screen av linja i bankutskriften som tilhører denne kvitteringen? Eller må jeg skrive ut hele bankutskriften?

Skal gi det til regnskapsfører etterpå. 

Share this post


Link to post

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?
Isåfall skriv notat på kvittering at du har betalt fra privatkonto/vanlig lønnskonto.  Det er normalt ikke nødvendig med ekstrra dokumentasjon.

Hvis du med kvittering mener faktura, det er en forenkling hvis du på fakturaen skriver hvilken dato den er betalt, men er på ingen måte nødvendig.

Hvis du har brukt privakonto til å betale fakturaer kan du få beskjed om å sende inn bankutskrift for privatkontoen, men det holder normalt at du skriver på fakturaen at du har betalt fra privatkonto. (merk hvis du har betalt faktura fra privatkonto, og ikke skriver dette på fakturaen kan du fort kaste bort en del tid for regnskapsfører)

Du legger med bankutskrifter fra konto(er) som er ment å være i virksomheten i sin helhet.

Hvis du har fått innbetalinger for virksomhet direkte til privatkontoer, så legges kontoutskrifter for disse ved i sin helhet.  (men (spesielt for vipps,) merk/skriv/kommenter hva som gjelder virksomhet og hva som er privat)

Share this post


Link to post
17 hours ago, HW1 said:

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?
Isåfall skriv notat på kvittering at du har betalt fra privatkonto/vanlig lønnskonto.  Det er normalt ikke nødvendig med ekstrra dokumentasjon.

Hvis du med kvittering mener faktura, det er en forenkling hvis du på fakturaen skriver hvilken dato den er betalt, men er på ingen måte nødvendig.

Hvis du har brukt privakonto til å betale fakturaer kan du få beskjed om å sende inn bankutskrift for privatkontoen, men det holder normalt at du skriver på fakturaen at du har betalt fra privatkonto. (merk hvis du har betalt faktura fra privatkonto, og ikke skriver dette på fakturaen kan du fort kaste bort en del tid for regnskapsfører)

Du legger med bankutskrifter fra konto(er) som er ment å være i virksomheten i sin helhet.

Hvis du har fått innbetalinger for virksomhet direkte til privatkontoer, så legges kontoutskrifter for disse ved i sin helhet.  (men (spesielt for vipps,) merk/skriv/kommenter hva som gjelder virksomhet og hva som er privat)

Takk for svar! Ja jeg har bare brukt min privat konto.

Jeg driver med foto og har enkeltpersonforetak. Vanligvis overstiger jeg ikke 50.000 i året men ifjor hadde jeg

intekter rundt 70.000. Så jeg ville momsregistrere og itillegg føre alt av utstyr som jeg har kjøpt de siste 3 år til ca 100.000 kr.

Så jeg har nå funnet alle kvitteringer som jeg ville levere til regnskap og det var da jeg tenkte at jeg burde kanskje skrive ut  bankutksrifter med disse betalingene.

Håper det var litt mer oversiktlig beskrivelse av spørsmålet mitt :)

Edited by chris_90

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...