Gå til innhold

Bankutskrift til regnskap


Anbefalte innlegg

Hallo folkens, jeg må finne fram alle kvitteringer og bankutskrift for regnskapet. Dette er helt nytt for meg derfor lurer jeg på en ting.

Hvis jeg har en kvittering er det nok at jeg tar en screen av linja i bankutskriften som tilhører denne kvitteringen? Eller må jeg skrive ut hele bankutskriften?

Skal gi det til regnskapsfører etterpå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?
Isåfall skriv notat på kvittering at du har betalt fra privatkonto/vanlig lønnskonto.  Det er normalt ikke nødvendig med ekstrra dokumentasjon.

Hvis du med kvittering mener faktura, det er en forenkling hvis du på fakturaen skriver hvilken dato den er betalt, men er på ingen måte nødvendig.

Hvis du har brukt privakonto til å betale fakturaer kan du få beskjed om å sende inn bankutskrift for privatkontoen, men det holder normalt at du skriver på fakturaen at du har betalt fra privatkonto. (merk hvis du har betalt faktura fra privatkonto, og ikke skriver dette på fakturaen kan du fort kaste bort en del tid for regnskapsfører)

Du legger med bankutskrifter fra konto(er) som er ment å være i virksomheten i sin helhet.

Hvis du har fått innbetalinger for virksomhet direkte til privatkontoer, så legges kontoutskrifter for disse ved i sin helhet.  (men (spesielt for vipps,) merk/skriv/kommenter hva som gjelder virksomhet og hva som er privat)

Lenke til kommentar
17 hours ago, HW1 said:

Hei, jeg jobber som regnskapsfører og kan i alle fall prøve å svare. 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet riktig.

Har du brukt din vanlige lønnskonto til å betale kvitteringer for virksomheten?