daffyd Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Hei! Fikk ngt 7. jan og ikke hatt tid til å teste routeren før nå. Kobler routeren til, og alt ser bra ut. Power lyser ok, og DSL-lyset lyser kontinuerlig grønt, noe som betyr kontakt med NGT. Problemet er at jeg ikke får kontakt med routeren. Har et hjemmenett med en drøss kabler (og diverse datamaskiner) slik at jeg vet at datamaskinene er korrekt satt opp, nett-kortene virker og TP-kablene virker. Har forsøkt å koble mot både datamaskin (direkte) eller via router og switch. Ved tilkobling på switch så lyser aldri lyset som indikerer at den er tilkoblet noe. Det samme når jeg kobler til datamaskin direkte, så oppfører den seg som om det ikke fins noen kabel i nettverkskortet. Er det noen som har opplevd noe lignende? Må jeg evt. bare bytte inn routeren? Eller er det noe jeg kan gjøre som gjør at jeg får den opp og kjøre igjen? Dette er ikke en krise, da jeg har bredbånd via UPC inntil videre, men skulle jo gjerne hatt de 2Mbit'ene jeg får fra NGT tilgjengelig, da...
mulder99 Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Kontakr Nextgentel. Så lenge dsl lyset lyser grønt, kan de gå inn å sette opp routeren din. Fikk det samme problemet en gang jeg skulle laste inn ny software i routeren (nedlastingen ble brutt av strømbrudd) Da fikk jeg nextgentel til å sette opp routeren igjen...
finnipinni Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Er det en løsning for deg å koble opp med kun EN maskin til å begynne med, for da blir det færre baller i lufta ? Det er flere Netopiaroutere. Jeg har en 3351, der er det 3 led der som lyser hele tiden : Power - DSL-synk og EthernetLink. DslTrafic blunker når det er trafikk. De to siste lyser aldri ? Dete r ikke vanskelig å sette opp dette så det virker. Jeg fulgte bare boka som var med.
daffyd Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 (endret) Kontakr Nextgentel. Så lenge dsl lyset lyser grønt, kan de gå inn å sette opp routeren din. Fikk det samme problemet en gang jeg skulle laste inn ny software i routeren (nedlastingen ble brutt av strømbrudd) Da fikk jeg nextgentel til å sette opp routeren igjen... Takker for informativt svar Har sendt e-post til NGT idag, men lite de får gjort da de har åpent kun på hverdager. Håper de får fikset det på mandag da. Antar det er noe problemer med routeren, da jeg mener alle andre potensielle feilkilder er fjernet. Og om NGT kan fikse den uten at jeg trenger å bytte, så er jo det det beste I følge routeren sin bruksanvisning så skal forøvrig power lyse alltid. dsl skal lyse når man har kontakt med ngt. ethernet skal lyse når det er koblet til ett eller annet ethernet-device. (Som f.eks. switch, router, datamaskin, etc.) Og det er det som ikke lyser. Det er heller ikke mulig å koble til ett enkelt device. Antar da routeren er årsaken til problemer. Endret 10. januar 2004 av daffyd
avant Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Du skriver at når du kobler maskinen direkte til routeren, så ser det ut som ingen kabler er tilkoblet, hvis jeg forstod deg riktig. Prøv da og sette hastigheten på nettverkskortet til f. eks. 10 mbit halv duplex (står ant. på automatisk) og se hva som skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå