Gå til innhold

Ny DVD-brenner, Hvilken?


IwwY^^

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå kjøpe meg dvd-brenner og jeg lurer på hvilken. Jeg har sett på NEC ND-2500(8x)for 1295,- NEC @ HWB.no og en Sony 4x brenner hos hwb.no info: HWB.no

Denne virker også rimelig for 8mb minne og 12X dvd lesehastighet..

 

Det er ca 300kr forskjell på disse. Hvilken skal jeg velge?

 

Evt. noen andre alternativ rundt denne prisen??

 

 

 

Og en ting: Med bulk menes da at den leveres uten programvare eller at den leveres uten kabler også?

 

Takker for svar! :thumbs:

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker bare den vanlige ide kabelen, en ide brenner bruker samme tilkoblingen som en harddisk... såfrem den er ide da...

Dessuten så følger det ikke ide kabel med en retail dvd brenner heller.

Det skal somregel følge med hovedkortet ditt når du kjøpte det.

MVH mJ_Msv

Lenke til kommentar

Ja, fikk med 2stk og de har jeg brukt. Har p4C800 deluxe. Har en 120gig hd og en cd-rom..

 

Har en floppy kabel som jeg ikke bruker da men.. Må jeg kjøpe en ide kabel til da eller? Husker ikke om det var 2 tilkoblinger på hver kabel kanskje..¨'

 

 

Men hvilken av brennerne er best/pris?

Lenke til kommentar

nec nd-1300a er fortsatt den beste DvDbrenneren, selv om den har vært her i 5-6 mnd

den har en max speed på 4x på dvd, og 16x på cd....men det er sikkert ikke dumt å satse på 8x dvd heller . er jo 24x på cd også..bra for en dvd brenner å være!, selv om det ikke finnes 8x dvd plater ennå ,som sikkert koster skjorta når de først kommer, er det greit å være beredt

Lenke til kommentar

er ikke ekspert..men har en ide kabel for HD1 og HD2

og 1 ide kabel for DVDbrenner og DVD rom

 

ide kabelen har 2 koblingspunkter ,slik at en har 2 enheter pr kabel

harddisk(er) Ide1 dvd/cd(er) ide2

 

 

husk at harddisk 1er "master" og harddisk 2 er "slave"

 

samme gjelder dvd/cdrom

den du har er "master" mens den du kjøper blir "slave"

dette stiller du bak, ved å flytte en plugg slik at den står slik tegning på disken sier

Endret av div_
Lenke til kommentar
Har selv en Plextor DVD-brenner IDE PX-708A 8x. Skal du først kjøpe deg en ny brenner, gå for en 8x, du vil ikke angre. Har ikke noen problemer med å brenne 8x på en 4x plate.

Fikk denne i går... den OSER kvalitet. Allerede første gangen jeg trykte eject, og så måten trayen kom ut på, følte jeg at dette er en brenner det er lagt omtanke i. Maken til kvalitet skal du lete lenge etter.

 

Har fungert meget bra til nå, og jeg har prøvd en del forskjellige ting med den. Har en Plextor CD brenner (16x/10x) fra før, og den er også veldig solid og god å bruke.

Lenke til kommentar

ND-2500A er et bra valg, 8X på både DVD-R of DVD+R, selv om den er litt tregere på 8X brenning enn plextor og Lite-On.

 

Etter min mening så er ikke ND-1300 en bra brenner, for kresen på DVD-R og for mange problemer..........må nesten bruke uofisiell firmware som bryter garantien for at den skal virke sånn ok ihvertfall. ND-2500 er mye forbedret på de fleste områder......

Lenke til kommentar
har akkurat fått nec nd2500a, og den rocker, virker som de har lagt mer i kvalitet nå, den kan også brenne plextor 4x plater på 8x speed  :green:

Hvilke 4X-plater kan brennes på 8X, og hvor kan de kjøpes? Har nettopp kjøpt denne brenneren, veldig fornøyd, men har enda ikke fått prøvd den på 8X. Har lett litt rundt etter 8X plater, men ikke funnet noe, så tips mottas med takk...

 

 

[Edit] Funker disse på 8X?

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=104...lAction=details

[Edit]

 

Eller disse?

http://www.plextor.be/English/products/pxdvdpr.html

 

Vet ikke om de to forrige var samme type, men pytt sann...

Endret av fjondotten
Lenke til kommentar

hvis du bare skal brenne dvd så er både sony og nec ok

 

men jeg brenner også cder og da er det fint med 40x istede for 16x :cool:

 

har sony 500 (ok men liker ikke noname) nec 1300 er ok med deres nye FW

eller den jeg bruker 1.05auto. Plex 708 fungerte fra første gang i nov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...