Gå til innhold

Problemer med nybygg

TaZ

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nettopp bygd sammen et Asus A7N8X-X,xp2500,Twinmos 512(400),Seagate Barracuda 7200.7 80GB og Gainward TI4200..

Innst. av vindows xp går fint men når jeg laster ned grafikk og HK driver så er di corupte.Har prøvd å laste dem ned flere ganger fra alle serverene hos nvidia,men det funker bare ikke...

Har hatt litt problemer med det samme fra cdromen,IO feil tror det jeg fikk en gang..

Hva kan være problemet her?

winxp er stabilt og fint det..

Testa litt 3dmark 01 og ingen probleemer der..

tips?

TaZ

Endret av taz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du mener med corrupte?

Prøv å last ned fra Guru3D, mulig at nvidia har et problem...men vet hvordan du skal installere driverne ordentlig da? Skjekk guide på Guru 3D om du er i tvil

Skrevet

Klart jeg vet det..

Filen pakker seg ut først..da få jeg beskjed om at den er corupt og at jeg må laste den ned en gang til...

Fungerer fint på min maskin så det er ikke nvidia som er problemet.

TaZ

Skrevet

Hoho, jeg tipper en hundrelapp på at du valgte FAST FORMAT under installasjonen? Det må du aldri finne på å velge den første gangen du formaterer en ny harddisk, siden selve sektorene da ikke blir formatert. Installer windows igjen, og velg normal formatering, så skal du se at det blir andre boller:)

Skrevet (endret)

Dette er en typisk minne feil! hvis du har 2 minne brikker, prøv med en av gangen (skift plassering på de). Tør nesten vedde på at det er minnet som kødder. Hvis du ikke har 2 minnebrikker prøv programmet memtest86

Endret av rabagast
Skrevet
Hoho, jeg tipper en hundrelapp på at du valgte FAST FORMAT under installasjonen? Det må du aldri finne på å velge den første gangen du formaterer en ny harddisk, siden selve sektorene da ikke blir formatert. Installer windows igjen, og velg normal formatering, så skal du se at det blir andre boller:)

Eneste forskjellen på fastformat og fullformat er at sectorene blir skjekket ved full format,og ikke noe annet har jeg forstått. :ermm:

TaZ

Skrevet (endret)

Har kjørt memtest86 nå..

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

XP2500+ @1.833 GHz(1,65v) minne på 166 MHz Ingen feil (kjørte 16 min.)

XP2500+ @1.833 GHz(1,65v) minne på 200 MHz 7204 feil (kjørte 16 min.)

XP2500+ @2.200 GHz(1,65v) minne på 200 MHz 7631 feil (kjørte 16 min.)

XP2500+ @2.200 GHz(1,65v) minne på 166 MHz 4 feil (kjørte 16 min.)

Jeg kjørte XP2500+ @1.833 GHz minne på 200 MHz. så jeg nå...

Når jeg satte ramen ned til 166MHz så funka det fint :)

Blir ikke mye overklokking med denne ramen.. :thumbdown:

Har heldigvis fått låne ei 256 brikke til jeg får ny i retur..

Takker for hjelpen :w00t:

TaZ

Endret av taz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...