Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Valg av ny kontinentalseng og forskjell mellom Wonderland modeller


Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg er klar over at det allerede finnes en ganske likt emne startet i denne måneden men siden jeg vil fokusere på forskjellige Wonderland modeller tror jeg at det er best å starte ny emne :)

Så, vi er på jakt etter en ny kontinental seng i 210x210 størrelse pga. barn og med gavl pga. amming. Etter en lang undersøkelse og erfaringer andre hadde, ser det ut for oss at Wonderland blir rimeligste valg. Det er jeg som veier 100+ kilo, nesten 2 meter og med ryggsmerter, mens min kjære kunne sove godt på potetsekker, og det er absolutt det samme for henne hvilken seng vi velger :)

Hva sier dere om Wonderland vs Jensen vs Svane? Noen som kunne sammenligne i ca. samme kategori?

Jeg klarte å finne ut alle "forskjellige" Wonderland modeller Skeidar, Møbelringen og Bohus, og med nåværende tilbud fremstår Skeider som rimeligst og Bohus som ikke rimelig i det hele tatt! Vi vil helst ha en modell nærmere toppen.

SL14 er absolutt toppmodell som finnes bare hos Skeidar, eneste med Sensitive pockets (med 11 vindinger) i begge lag + pocket i bunn. Med gavl koster den 64 000, ganske heftig, selv på tilbud. Men dette er vi villig til å betale om det er verdt det! Dessverre finner vi ingen info om akkurat denne modellen, har noen erfaring med den?

SL12 modell finnes bare hos Skeidar og den er ganske lik SL14, men uten pocket i bunn og exclusive (8 vindinger) pocket i undermadrass

SL10 (Skeidar), Diamante (Møbelringen) og OPUS (Bohus) er i utgangspunktet samme modeller, med noen design forskjeller. Alle kommer med exclusive pocket i begge lag og uten pocket i bunn.

SL8/SL6 (Skeidar), Windsor (Møbelringen), VIP (Bohus) er igjen like modeller, med exclusive pocket i hovedmadrass og standard (5 vindinger) i undermadrass, uten pocket i bunn igjen

SL4 (Skeidar), Harmony (Møbelringen), Symfoni (Bohus) er igjen like modeller, med comfort pocket (6 vindinger) i hovedmadrass og standard i undermadrass, uten pocket i bunn igjen.

Har noen har peiling på forskjellige typer vindinger og extra pocket i bunn? Er det verdt så stor prisforskjell eller det er bare en gimmick for å flå slike naive sengetullinger som meg? :)
Erfaring fra noen av nevnte modellene? Helst SL14, men også andre?

Hva med fasthet? Jeg tenkte fast eller x-tra fast for min del, men ikke sikker.

Overmadrass? Det finnes 4 typer. Den billigste er Hyperflex som vi ikke vil ha, og så kommer 3 Latex modeller, Premium, Superior og Excellence på toppen. Excellence er den dyreste, men er det verdt en ganske stor prisforskjell?

Erfaringer og sammenligninger med senger fra Jensen og Svane er hjertelig velkomne, samt andre rimelige produsenter som BedreNetter, XO (Bohus) eller North beds (Møbelringen).

Fyr løs! :)

@Labelle jeg merket at du hadde noen fantastiske råd og er ekspert i emne, håper på ditt innspill! :)

P.S. jeg er på jobb på en båt for øyeblikket så akkurat nå kan jeg ikke besøke noen av varehusene og teste litt sengene selv :( 

Endret av Kunjila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svane senger ser ut til å leveres i maks 200 bredde.

Ta labelles råd om at Windsor er "mest for pengene". SL8 på Skeidar tilsvarer Windsor på Møbelringen. SL6 har ikke latex overmadrass, men er ellers lik SL8. Ta utgangspunkt i Windsor/SL8 og sammenlign med Diamante/SL10. Deretter kan du evt. sammenligne oppover.

Det jeg synes er tiltalende med Wonderland er den justerbare hoftesonen. Ved prøving bør du sannsynligvis sjekke innstillingen. Når jeg prøvde hos min lokale Møbelringen var innstillingen feil. Det ble mye bedre etter at jeg justerte.

Å sammenligne med Jensen synes jeg er vanskelig. Softline lll overmadrassen er den rimeligste overmadrassen  som inneholder latex (5 av 9 cm) sannsynligvis etterfulgt av Tempsmart, Optima, Majestic og Starrose. Det ser ut som Skeidar for tiden har 29% på Carat med Optima overmadrass.

 

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig, Svane er bare opp til 200 bredde, men det er ikke avgjørende. Ga opp fra Svane siden jeg sier at mange mener at den Intelligel er ikke noe særlig.

SL10/Diamante ser ut som et rimelig valg, hos Møbelringen kan jeg få Diamante med Excellence Latex overmadrass til 39 200 nå på tilbud!

Men SL14 hos Skeidar med sine Sensitive fjær (med 11 vindinger kontra 8 ved Exclusive) i hoved og undermadrass og ekstra pocket lag i bunnen høres fryktelig bra! Men, spørsmålet er: Er det? Og er den verdt prisforskjellen? For meg er det egentlig nok at det føles litt bedre, jeg skal jo bruke den i (forhåpentligvis) 20+ år :)
 

Lenke til kommentar
Kunjila skrev (6 minutter siden):

Riktig, Svane er bare opp til 200 bredde, men det er ikke avgjørende. Ga opp fra Svane siden jeg sier at mange mener at den Intelligel er ikke noe særlig.

SL10/Diamante ser ut som et rimelig valg, hos Møbelringen kan jeg få Diamante med Excellence Latex overmadrass til 39 200 nå på tilbud!

Men SL14 hos Skeidar med sine Sensitive fjær (med 11 vindinger kontra 8 ved Exclusive) i hoved og undermadrass og ekstra pocket lag i bunnen høres fryktelig bra! Men, spørsmålet er: Er det? Og er den verdt prisforskjellen? For meg er det egentlig nok at det føles litt bedre, jeg skal jo bruke den i (forhåpentligvis) 20+ år :)
 

jeg har svane med intelligel madrass,synes den er gull for meg som sliter ofte med sterke smerter i ryggen,gjør i hvertfall at man ligger riktig,men det gjør man sikkert med andre også,prøvde med begge madrassene på hard side opp,men det ble for hardt for meg,har den underste på hard,og den øverste med mykeste siden opp,det ble i hvertfall perfekt for meg,og jeg er også 100++

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oter skrev (20 timer siden):

jeg har svane med intelligel madrass,synes den er gull for meg som sliter ofte med sterke smerter i ryggen,gjør i hvertfall at man ligger riktig,men det gjør man sikkert med andre også,prøvde med begge madrassene på hard side opp,men det ble for hardt for meg,har den underste på hard,og den øverste med mykeste siden opp,det ble i hvertfall perfekt for meg,og jeg er også 100++

Takk for tips!

Jeg skal prøveligge den også, en modell med den gelen. Det jeg ikke liker hos Svane er deres markedsføring, ser ut som en gimmick, men det er kanskje ikke det. Skal undersøke videre :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...