Gå til innhold

Denon AVR vil ikke støtte DD+


Anbefalte innlegg

Har en Denon AVR-x1000 som er kobla opp mot en LG oled B1. Bruker ARC til å overføre lyd fra TV til AVR. Men når jeg bruker Netflix og HBO og sånt som sender Dolby Digital plus lyd så kommer bare en merkelig skurre lyd. Går jeg inn på youtube for eksempel og spiller av en video som ikke er DD+ så er lyden i orden. Har prøvd å gjort litt research og har funnet ut at det er ikke bare jeg som har samme problemet. Kan sette tven til å sende ut PCM men da får jeg bare stereo lyd. Vil jo gjerne ha 5,1 lyd. Hva kan jeg gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Prøvde også med optisk kabel uten å få noe lyd som helst. Alt skulle være rett men løsningen ble å nappe ut HDMI-en som går ut fra ARC out. Da fikk jeg Dolby digital via optisk kabel og lyden fungerer nå :)

Men, nå får jeg ikke kontrollert AVR-en med fjernkontrollen til tven via hdmi-cec. Prøvde å konfiguere Magic remoten til å funke på Denon receiver. Kan bruke den nå til å justere lyd, men ikke power on og off. Så det er litt irriterende at ikke den kan slå seg på samtidig som tven. Jeg må først slå på tv, trykke på de tre prikkene på fjernkontrollen, så får jeg opp en meny der det står "strøm". Når jeg trykker på den så slår AVR-en seg på. Hvorfor kan ikke bare AVR-en slå seg av og på samtidig som jeg slår tven av og på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...