Gå til innhold

Domenavn og webhotell


Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har i dag en del domenenavn på domenshop. 
Har tidligere brukt host1 som webhotell.
Nå har jeg skaffet Proisp. 

Lurer enkelt og greit på om det er fordelaktig å flytte over domenenavnene til Proisp og ha de som leverandør på domenavnene eller om det holder å peke domenenavnene fra domeneshop til webhotellet på Proisp. 

Min mening er at det er ufattelig tungvindt å flytte over domenenavnene, da jeg helst ønsker å ta i bruk en ny nettside jeg bygger på webhotellet med det samme. Det vil ta ca 1 uke å flytte over hørt jeg. Mitt inntrykk uten at jeg skal si noe for sikkert (siden jeg spør) er at det ikke har noe å si hvor domenenavnene er og at eneste forskjellen vil bli hvor jeg mottar faktura for årlig domenenavn lisens.

Dere som kan dette her. Hva mener dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du kan spare noen kroner ved å ha både domenenavn og webhotell hos samme aktør, men det har ingenting å si for selve nettstedet. Flytting av domenenavn er mest sannsynlig automatisert prosess, så det skjer nok trolig tilnærmet øyeblikkelig. Om flyttingen skulle ta noe tid så kan du uansett mest sannsynlig administere 'record types', altså f.eks. peke om til ny IP-adresse til webserver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...