Gå til innhold

Noen som har erfaring med å søke teknisk fagskole uten fagbrev i relevant fag?


Bank1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med fagbrev og teknisk fagskole har blitt veldig utvannet. Hadde selv fagbrev, men siden fagskolen nå er lagt opp også for de som ikke har fagbrev, så gav ikke fabrevet meg noe enklere skolegang i 2004. Fagskole er også lagt opp til at folk skal kunne gjennomføre i friperioder mens man jobber offshore. Det er slitsomt å ha offshore-arbeidere på gruppearbeid. 

Fra mitt perspektiv er det viktigste med fagskole er å velge relevante valgfag som gir tilgang til ingeniørhøyskole. Serlig matte. Den veien valgte jeg.  Man må være smart. For mange ender fagskole opp i ingenting. Velg heller forkurs til ingeniørhøyskole. 

Ellers er bedriftsøkonomi og ledelse veldig gode og viktige fag. Personer som kan beskaffe seg med regnskap og budsjetter er verdifulle. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg tok fagskole i 2013-2015 hadde vi en i klassen som ikke hadde fagbrev som hverken elektriker eller automatiker, han falt fryktelig fort av når vi begynt med de mer praktiske oppgavene som gikk mye ut på skjemategning og prosjektering av div styringer. Opplevde opplegget der som svært lite rettet mot folk som ikke hadde tidligere erfaring med den typen skjemaer og arbeidsoppgaver.  Kannskje ikke så relevant til din problemstilling, men tenkter jeg kan nevne mine egne erfaringer med det selv.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

Når jeg tok fagskole i 2013-2015 hadde vi en i klassen som ikke hadde fagbrev som hverken elektriker eller automatiker, han falt fryktelig fort av når vi begynt med de mer praktiske oppgavene som gikk mye ut på skjemategning og prosjektering av div styringer. Opplevde opplegget der som svært lite rettet mot folk som ikke hadde tidligere erfaring med den typen skjemaer og arbeidsoppgaver.  Kannskje ikke så relevant til din problemstilling, men tenkter jeg kan nevne mine egne erfaringer med det selv.

Alltid greit med litt informasjon. Men ikke så relevant for meg, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...