Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL i trådløst nett


Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt her for å prøve å bli litt klokere på dette, men selv etter de opplysningene jeg fant fungerer det ikke..

 

Jeg har følgende utstyr:

1 stasjonær pc UTEN trådløst nettverkskort.

1 bærbar pc MED trådløst nettverkskort.

1 ADSL modem.

1 3Com trådløs router/DSL gateway.

 

Jeg har koblet modemet til DSL-inngangen i routeren, og en nettverkskabel fra routeren til den stasjonære uten trådløst nettverkskort.

Har installert protokoll for PPPoE på begge pc'ene (fra Telenor's sider), og satt opp routeren til å koble seg til internett via PPPoE. Brukernavn MED "@online.no" er plottet inn, og passordet. DHCP er aktivert. Det er intet kommunikasjonsproblem med stasjonær pc og router, men når jeg prøver å få tilgang til internett fungerer det ikke i det hele tatt. Har i tillegg prøvd å koble til med Telenor's software. Den bærbare pc'en kommer heller ikke på nett.

 

Nå er jeg på et punkt hvor jeg ikke skjønner bæret. :cry:

 

Fra før av hadde jeg ISDN, som fungerte som en drøm i forhold over trådløst nett.

Har noen tips som kan få dette til å funke? På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenors software er nok syndaren her.

Viss du har sett opp routeren til pppoe treng ikkje klientane ha det. Desse bruker vanleg lan instillingar mellom seg og router.

 

Sjekk i IE tools --> internet options --> connections. Der skal vere ein boks (dial up o.l) den skal vere tom, viss det står telenor adsl kan du slette den.

Det som står der er prioriterte oppkoblingar med ein router treng du ikkje det.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Sjekk i IE tools --> internet options --> connections. Der skal vere ein boks (dial up o.l) den skal vere tom, viss det står telenor adsl kan du slette den.

Det som står der er prioriterte oppkoblingar med ein router treng du ikkje det.

Det holder og bare velge aldri slå et nummer, da vil maskinen ignorere disse og de kan ligge der som en reserve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...