Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Mac etter nullstilling


Anbefalte innlegg

Jeg skulle selge en Mac og nullstilte derfor denne før salg. Problemet er at jeg ikke får til å installere operativsystemet igjen. Det kommer opp feilmelding med at det ikke kan lastes ned tillegskomponenter som trengs for å installere programmet. Eneste løsningen jeg har er da å lage USB hvor jeg kan installere programmet på nytt fra. Problemet er at jeg ikke får det til. Maskinen har originalt Mac Os x Lion. Jeg forsøkte å laste ned denne og flashe den på en USB med et program. Men får beskjed om at filen jeg bruker ikke er et bilde. Hvor kan jeg laste ned et bilde av Lion som jeg kan flashe til en USB og kjøre installasjon fra? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullballj skrev (8 timer siden):

Jeg skulle selge en Mac og nullstilte derfor denne før salg. Problemet er at jeg ikke får til å installere operativsystemet igjen. Det kommer opp feilmelding med at det ikke kan lastes ned tillegskomponenter som trengs for å installere programmet. Eneste løsningen jeg har er da å lage USB hvor jeg kan installere programmet på nytt fra. Problemet er at jeg ikke får det til. Maskinen har originalt Mac Os x Lion. Jeg forsøkte å laste ned denne og flashe den på en USB med et program. Men får beskjed om at filen jeg bruker ikke er et bilde. Hvor kan jeg laste ned et bilde av Lion som jeg kan flashe til en USB og kjøre installasjon fra? 

Google is your friend:

Skriv Mac Os Lion ISO i nettleseren og så får du tak i ISO.

Lenke til kommentar

Mac Os Lion kan du lasten ned som .dmg fil:

Apple - Support - Downloads

Så er det det som jeg ikke vet men som ser ut som er forklart her, det å konvertere til iso fil og få laget en bootbar usb-minne:

Make Bootable USB from DMG File on Windows | Create macOS Install USB (uubyte.com)

Et annet alternativ kan være å gå over til Linux, og da f.eks Kubuntu 20.04.3 LTS.

https://kubuntu.org/getkubuntu/

Her er et program som lager en bootbar usb-disk fra en iso fil: Rufus - Create bootable USB drives the easy way

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...