ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Trenger litt hjelp med å sette en array... Det jeg prøver å gjøre er å få HTML kode inn i den. Men det er veldig vansklig pga alle " og/eller ' som er i HTML koden. Vil helst ikke fjerne det. Så hvordan kan jeg få slike tegn inn i en array/variabel uten store problemer? f.eks: $array[] = "<table width="100%" height="100%"></table>"
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 Takk for raskt svar! hvordan vil jeg få dette til å funke ved bruk av den funksjonen: $output1[] = " <form method="post"> Username: <input type="text" name="username" value=".$post['username']."> <br> Password: <input type="password" name="password"> <br> <input type="submit" name="submit" value=".$lang['login']."> <input type="reset" value=".$lang['reset']."> </form> "; fikk dette når jeg prøvde på min måte... Parse error: parse error in ****** on line 5
Torbjørn Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 husk at du bruker " ... " rundt strenger (slik du gjør med det som skal inn i output. hva tror du da skjer hvis du prøver å ha " inni strengen?
Torbjørn Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 for å bruke " inni strenger omkranset med "..", kan du bruke \, slik: $var = "bla bla, \"ho ho ho\"."; i ditt tilfelle kan du der du har " og " rundt strenger istedet bruke ' og ' (husk at strengen er oppdelti mange deler, hver del må da ha ' og ' rundt set. ' og ' kan nemlig fint inneholde " (doble fnutter), slik $var = '<a href="some url">bla bla</a>'; da er det ingen tvil om at det er ' og ' som begrenser strengen, mens " kan forekmome så mye de vil på innsiden.
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 takk men hva hvis ' forkommer innenfor der igjen? slik som med engelske ord: it's that's osv osv...
ProXymus Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 I mitt tilfelle vil f.eks ikke $output[] = '<input type="submit" name="submit" value=".$lang['login'].">'; funke...
???????? Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) Merk at ' har ikke samme funksjon som " i alle situasjoner. Prøv f.eks. denne koden: <?php $foo = "test"; echo 'Dette er bare en $foo'; ?> Output skal her bli: Dette er bare en $foo EDIT: http://no.php.net/manual/en/language.types...g.syntax.single Endret 9. januar 2004 av ????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå