Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger jeg å skifte registerreim?

Anbefalte innlegg

Registereimen på min golf ble sist byttet i 2016. Bilen har bare gått ca 51 800 km siden forrige byttet.

Spørsmålet er om den må byttes pga at det er gått over 5 år siden den ble byttet sist?

Ser at på nettet står det følgende: intervallet er på fire år/80.000 km, så registerreimen skal byttes etter fire år, selv om bilen ikke har kjørt i nærheten av 80.000 km.

Bør jeg bytte snarest, eller kan jeg vente til at jeg har kjørt 80.000 km siden forrige bytte?

Motorkode er CBAB

Endret av Bernhard02
Videoannonse
Annonse

4 år/80.000 høres lite ut syns jeg. Jeg har en 2011 Touran og på den er intervallet 210.000 og tydeligvis ingen intervall på tid selv om jeg byttet i vår pga. 10 års alder på bilen og 114.000 kjørt.

Med et sånt intervall på en 2011-modell fra samme produsent syns jeg 4 år/80k høres veldig lite ut, men kommer sikkert an på motor, drivstoff, alder etc.
Men hvis det er anbefalt 4 år bør du nok skifte for å være på den sikre siden, kostnadene for røket registerreim kan fort bli 3-4-5 ganger kostnaden for regreimbytte.

Endret av N-4K0
  • Liker 1
Slettet-fsaSP0zV skrev (1 minutt siden):

Skiftintervallet varierer etter hvilken motorkode bilen din har. Kontakt et merkeverksted, så får du vite korrekt skiftintervall for din bil, ikke stol på noe du leser på nettet.

Tenker å spørre møller om intervallet. Det var her jeg leste det: https://www.tv2.no/a/4158864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...