Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallais.

Har nylig kjøpt et par Edifier R1855DB høyttalere og en Yamaha NS-SW050 subwoofer, brukes som PC anlegg. Edifierne har innebygd crossover, men det er ikke spesifisert hva denne der satt til. Yamaha subben er veldig enkel, har kun volumknapp og en enkel RCA input. Sub-out porten til høyttalerne er en 3.5mm jack. Det er ikke spesifisert om det er en mono eller stereo port.

Jeg har lite erfaring med lydanlegg, bortsett fra en 12" sub jeg hadde i bilen, som sparka veldig godt fra seg. Denne Yamaha subben... har skuffet litt. Jeg har den alltid skrudd helt opp, og den lager jo lyd. Men skrur jeg den den til 75% blir det veldig svakt, og på ca. 50% er den så å si stille. Jeg vet at denne subben ikke er noe HI-FI produkt akkurat, men det burde vel ikke være sånn?

Nå går det en 3.5mm til 2 x RCA fra høyttalerne, inn i en RCA forgrener som er koblet til subben. Jeg har bestilt en mono RCA kabel og en RCA til 3.5mm for å teste om det gjøre det bedre, men jeg aner egentlig ikke om det gjør noe forskjell. 

Noen som har noen ideer om hva som kan være problemet?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...