Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel behandler kunder som luft!


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg fortelle min erfaring med internett leverandøren Nextgentel. Vet ikke om posten ligger riktig plassert, men det får så være.

 

 

Jeg bestilte abonement hos nextgentel og etter 3 uker lenger enn de sa fikk jeg det, og alt virket bare bra. Men så skulle jeg flytte og det morsomme startet. De da det skulle ta 6 uker å få flyttet linjen. Det er jo ikke SÅ ille, så jeg bet tennene sammen og gjorde meg klar for 6 internett frie uker.

 

 

Nå er det gått snart 4 mnd. og jeg har enda ikke fått noen linje. Har sikkert ringt dem 15 ganger, og hørt den forferdelige ventemusikken deres gang etter gang. Hver gang jeg ringer er alt i skjønneste orden og det skal bli ordnet straks.

 

 

Så sendte de meg en ruter selv om jeg hadde en fra før. Jeg måtte betale 120,- for å sende denne tilbake, selv om dette klart var deres feil. Jeg måtte dra hjem fra skolen en dag for å motta en montør som ringte et kvarter før han skulle komme, men da jeg møtte han full av håp om å få internett installert, fikk jeg vite at det kun var en misforståelse og han dro igjen. :thumbs:

 

 

Etter 3 mnd. uten at NOE skjedde sende jeg dem et rekomandert brev hvor jeg skrev at jeg så på saken som et klart avtalebrudd fra deres side og at jeg ønsket å si opp abonementet mitt på tross av bindingstiden.

 

 

2 uker senere får jeg en regning i posten. En purring på en linje jeg ikke har hatt på 4 mnd. Jeg blir da nødt til å ringe å si opp abonementet mitt via telefon.

 

 

Nå må jeg betale 120,- kr på å sende tilbake den første ruteren min og en opsigelse avgift på 700,- kr. Med den andre ruteren på 120,- og betaling for abonementet mitt i flyningsperioden på 6 uker som er 600,- kr ender regnestykket på litt over 1500,-kr for noe jeg aldri har hatt og som bare har skapt problemer og telefonregninger for meg. For ikke å snakke om 1500,- kr for å få lagt inn linjen min i min tidligere adresse og alle andre slags rare regninger de sender ut. Et regnskaps system kan da ikke eksistere hos dem.

 

 

Er det bare jeg som blir behandlet som luft av dette "firmaet"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De lille (heldigvis) kontakten jeg har hatt med NGT har vært akkurat lik som din erfaring. Du må jo bare nekte å betale. Når de sender ting til deg, så for de komme å hente det, og du burde også NEKTE å betale noe som helst.. Kjenner flere som er i samme situasjon som deg, har ventet flere måneder, men å fakturere, DET KAN DE.

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste, det lover jeg deg.. Jeg fikk sendt en ekstra faktura på 1800 kroner for en vpn jeg aldri har hatt.. Jeg ringte utallige ganger før de faktisk rettet opp fakturaen, men endte med å binde meg i 2 år til charlie, noe jeg ikke var intresert i å gjøre.. Etter ca 3-4 fakturer så klarte de å ordne opp slik at jeg betalte det jeg egentlig skulle gjøre, etter å ha gått gjennom alle fakturaene så jeg at de faktisk har klart å "lure" fra meg 200 kroner, dette ringte jeg inn å prøvde å få fixet.. Men neida, ennå ikke hørt noe, selv om de skulle trekke fra dette på neste faktura.. Jeg lurer på om nextgentel kanskje prøver seg med et par falske fakturaer slik at de kan tjene seg et par ekstra slanter, kanskje de håper at folk ikke sjekker at fakturaene er riktige? Anyway, linjen min er konge, men alt annet med nextgentel suger max.. Tviler på at jeg har nextgentel når jeg flytter nå til høsten! Da vil nok et annet firma friste, bluecom?

Lenke til kommentar

Hmm, du slipper oppsigelsesgebyret. Det står i villkårene deres at om du avbestiller en bestilt linje (gjelder også flytting), FØR du har motatt ruter så må du betale avbestillingsgebyret. (Stod på mitt som en del av en større sak i forbindelse med flytting av min linje til et sted som allerede hadde innstallert en annen linje), endte til slutt opp med at jeg skulle overta den som var her fra før siden det ville ta kortere tid og bety mindre pes for alle.. den gang ei:) Har fortsatt ikke fått overdragelsen i orden, men fikk avbestilt min gamle linje der jeg bodde før og fikk regning på avbestilling av flytting (ngt anbefalte meg jo dette siden det var linje her fra før og de kunne ikke bare fjerne den uten at han som bodde her før og flytta ut for nå 6 måneder seiden avbestilte den SELV om det nå er jeg som bor her).. vel.. så lenge jeg har gratis nett så er jo jeg fornøyd og nå er visst overdragingen i orden også, eller.. de har endelig motatt signert skjema fra oss begge på at alt er ok.

 

Her har jeg vært kunde siden juni 2001 og dette er måten de har gjort det på ikke no mulighet for å hjelpe til litt ekstra nei. MEN de ga seg på avbestillingsgebyret fordi jeg forklarte saken skikkelig og sa alt som hadde skjedd.. damen på 1ste linje sa bare "det står ikke noe her i saken jeg ser om at vi anbefalte deg å avbestille flyttinga" hun var sur, men endelig grep noen som satt BAK 1ste linje inn og da var det gjort på 0, niks og gebyr forsvant og alt var kos.

 

DE er slitsomme å ha med å gjøre og lurer på hvor lenge det er til de forandrer villkårne på dette punktet:

 

"Hvis kunden innenfor angrefristens utløp melder fra at han vil benytte angreretten, vil kunden ikke bli fakturert. Dersom kunden avbestiller etter denne tid, men før ruteren er gjort tilgjengelig, plikter kunden å betale et avbestillingsgebyr i henhold til prisliste. Etter at ruteren er gjort tilgjengelig for kunden, gjelder de vilkår for oppsigelse som følger av punkt 8 nedenfor. "

 

Har man ruter trenger man altså IKKE betale avbestillingsgebyr.

 

På punkt 8 står det:

 

Kunder uten fastprisavtale kan bringe abonnementene til opphør med virkning fra 6 uker etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel.

 

Det står også noe for de med binding.. men IKKE noe om at man må betale avbestillingsgebyret. Kort sagt.. du som skrev opprinnelige innlegget her.. du har rutern, du trenger IKKE betale. Du har også bare et abbonoment så hvorfor skulle du ha 2 rutere:)? (så har du en i reserve)

Lenke til kommentar

Kremt, hva er vitsen med å betale? ganske logisk at dere ikke skal betale for noe dere ikke har fått.

 

 

jeg/allyse Har fått både inkassovarsel mm fra Kvalito men som at vi bryr oss om det, hva skal dem gjøre? Kan ikke bare komme og kreve penger for ingenting ;)

 

 

Er dog enda plagsomt at så mange bedrifter ikke har hørt om kundeservice :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kontakt tv2 hjelper deg, Forbrukerombudet, forbrukerinspektørene alt sammen bare klag til dem og kankje det skjer noe. NextGEnTel har vært i rampelyset så mange ganger mht dårlig kundebehandling at det snart må komme et KRAV på STOR BEDREING om de skal få lov å drive slik som de gjør, for de VET de ikke har resurses til alle kundene nå så HVORFOR GJØR DE IKKE NOE MED DET DA?
Men for all del ALDRI BETAL dem for de fortjeer ikke et rødt øre for slikt slurv :thumbdown:
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt store problemer de siste 3 månedene, der linjen har vært ustabil og når linjen har vært oppe har hastigheten vært lav. For ca en og en halv måned siden var det en montør fra bravida hjemme hos meg for å sjekke linjene/ledningene, han fant ingen feil, og han anbefalte meg å spørre nextgentel om de hadde prøvd å bytte sentral i stasjonen, eller noe sånt. Jeg sa dette til ntg neste gang jeg snakket med de, og regnet med at dette da ble gjort. Linjen ble fortsatt ikke stabil, på mandag denne uken ringte jeg igjen til ntg, og der sa han jeg snakket med at han ikke kunne se at dette hadde blitt gjort, og at han skulle prøve det, senere samme kveld ble hastigheten normal, og linjen har vært stabil siden mandag..

Så det virker jo som om de ikke skiftet posisjon første gangen jeg bad dem om det, linjen min kunne jo ha vært stabil i en og en halv måned nå, så nå gjenstår det å enten kreve tilbake noe av de pengene jeg har betalt de siste tre månedene, eller å få høyere hastighet i en periode som kompensasjon. Dette er jo klart deres feil..

 

Jeg fikk også i denne perioden tilsendt 2 routere, for å se om det ble bedre med disse, men det hjalp jo ikke. Etter en stund fikk jeg en purremail (ved begge anledninger) om at jeg ikke hadde sendt tilbake routeren, da skrev jeg tilbake at jeg gjerne skulle gjøre det men at det virket som om de hadde glemt å sendt meg en tilbakesendings lapp, og at jeg ikke hadde planer om å betale selv, noen dager senere kom en slik i posten og jeg reurnerte routerene :). Så det lønner seg å kreve litt, og ikke bare gjøre det de ber om...

Lenke til kommentar

Et lite tips til originalposter.. Hvis du flytter, og Nextgentel ikke kan levere, så kan du annulere kontrakte din, UTEN oppsigelsegebyr.. Dette er fordi de ikke lengre kan oppfylle vilkårene i kontrakten din..

 

Etter 4 måneder uten internett kan du gjøre hevd på at de ikke kan levere varen i henhold til kontrakten, og den er da ugyldig. Ingen gebyrer.

Lenke til kommentar

Virker ikke helt som de har skjønt det med oppsigelse, nei.

 

Allerede to uker før oppsigelsesdato fikk jeg purringer på at ruteren ikke hadde blitt returnert, og hvis jeg ikke gjorde det straks ble jeg fakturert for den! :wow:

 

WTF? :laugh:

 

Så jeg sendte et mail til de at den ikke ble returnert før oppsigelsesdato, enkelt og greit, men at jeg selvfølgelig skulle sende den etter oppsigelsesdatoen. Hørte ikke stort mer om den saken...

 

Det som derimot gikk bra var pengene jeg de var skyldig meg, siden oppsigelsen var i starten av en periode. Det hedde jeg ikke trudd...

Lenke til kommentar

Så digg at det ikke bare var meg!

 

Et lite tips til originalposter.. Hvis du flytter, og Nextgentel ikke kan levere, så kan du annulere kontrakte din, UTEN oppsigelsegebyr.. Dette er fordi de ikke lengre kan oppfylle vilkårene i kontrakten din..

 

Etter 4 måneder uten internett kan du gjøre hevd på at de ikke kan levere varen i henhold til kontrakten, og den er da ugyldig. Ingen gebyrer.

 

Takk! Dette sparte meg noen kroner. Sender mail til dem nå jeg.

Lenke til kommentar

Min første regning fra NGT kom litt sent, men i forhold til mitt gamle abbonement hos Telenor så kom den raskt og jeg reagerte derfor ikke på dette.

 

Så begynte nettet å gå tregt, og noen dagere senere fikk jeg purring fra Lindorf på en regning. NGT mente nemlig at jeg ikke hadde betalt den første regningen, og når jeg sjekket så stemte det - Hvilket er ganske naturlig, da jeg aldri hadde fått regningen... Selv om jeg da betalte regningen samme dag gikk nettet på hastigheten til et 14.4 modem i nærmere 2 uker! Jeg kunne jo bare glemme å komme igjennom på kundeservice :-)

 

Regning nr tre kommer, og hey, jeg ser noe jeg ikke så før. De benytter jo samme postadresse som Lindorf? Sitter da Lindorf og krever inn regninger for NGT og "glemmer" noen regninger innimellom så de kan kreve "purregebyr?" Det er jo i så fall ren svindel og minner meg om historien om bukken og havresekken.

 

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

For de av dere som ser på kundeservice som det viktigste ved valg av internettleverandør kan jeg ikke annet enn å anbefale Hesbynett. Disse er nok litt dyrere enn mange av alternativene, men en mer seriøs kundeservice har jeg aldri sett maken til.

Eksempelvis fikk naboen min problemer med å koble seg til internett, og ringte kundesenteret. Fire-fem timer senere hadde han en mann på døra som hjalp til å konfigurere nettverket slik at linjen fungerte. Det faktum at dette var en lørdagskveld gjør ikke saken noe verre. :thumbup:

 

Det virker dessverre som om de større leverandørene glemmer å utvide kundesupporten sin når de får flere kunder, noe som etter min mening burde vært en obligatorisk investering. :mad:

Lenke til kommentar
For de av dere som ser på kundeservice som det viktigste ved valg av internettleverandør kan jeg ikke annet enn å anbefale Hesbynett. Disse er nok litt dyrere enn mange av alternativene, men en mer seriøs kundeservice har jeg aldri sett maken til.

Eksempelvis fikk naboen min problemer med å koble seg til internett, og ringte kundesenteret. Fire-fem timer senere hadde han en mann på døra som hjalp til å konfigurere nettverket slik at linjen fungerte. Det faktum at dette var en lørdagskveld gjør ikke saken noe verre. :thumbup:

 

Det virker dessverre som om de større leverandørene glemmer å utvide kundesupporten sin når de får flere kunder, noe som etter min mening burde vært en obligatorisk investering. :mad:

Å komme på døra når noen av kundene har problemer er kanskje ikke noe problem når man har 100-300 brukere. Men når man har nærmere 50.000 kunder så sier det seg selv at det blir problematisk. O

 

Hesbynett tilbyr de jo bare 256kbps som maks upstream :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...