Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel behandler kunder som luft!


Anbefalte innlegg

hmm.. inni alt dritten.. vi jeg slenge positivt om nextgentel....

 

Når jeg mottok ruteren min og hadde koblett opp så forstod jeg ikke hvorfor ikke internett funka.. jeg sendte mail til nextgentel gjennom deres kontaktskjema på kundesidene.... Mens jeg venta på svar leste jeg litt i instrukssjonsbøkene.. og fant ut at det er noe som heter aktivering.nextgentel.no... dette løste raskt og enkelt problemet mitt.. et par min etter jeg hadde løst problemet... så ringte nextgentel meg for å hjelpe meg.. jeg trengte ikke ringe de engang.. Dette var forøvrig ca 15min etter jeg sendte de mail.. dette er hva jeg kaller god kundeservice.. En annen gang trengte jeg et passord.. brukte samme skjema til å kontakte dem.. etter en uke fikk jeg brev i posten med nytt passord.. ellers har jeg ikke mottatt noen purrebrev o.l.

 

Så min erfaring med NGT er sålangt kun positiv.. Dessutten råkker linjene deres vilt!... alright..

 

Godt mulig at jeg har vært heldig.. menmen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.........

 

Regning nr tre kommer, og hey, jeg ser noe jeg ikke så før. De benytter jo samme postadresse som Lindorf? Sitter da Lindorf og krever inn regninger for NGT og "glemmer" noen regninger innimellom så de kan kreve "purregebyr?" Det er jo i så fall ren svindel og minner meg om historien om bukken og havresekken.

 

.......

Jeg regner med at NGT bruker Lindorff som faktureringsselskap, og mulighetene er store for at ansatte på Lindorff også sitter på kundeservice hos NGT (da hovedsaklig fakturaspørsmål).

 

Vet av personlig erfaring at dette blir brukt i flere firmaer, blant annet to som jeg har jobbet for, hvor mennesker med null teknisk kompetanse sitter og besvarer spørsmål for eks internett eller telefoni kunder. Når alt kommer til alt så tenker jo alle firmaer profit foran alt annet, og en god måte å spare penger på er å benytte firmaer som Lindoff/Faktab osv til alt som gjelder fakturering.

Ikke bli sjokkert om NGT faktisk har en viss eierandel i Lindorff, eller omvendt(hvilket naturligvis bare er spekulasjoner)

 

Noe av det mest latterlige jeg opplevde i min tid hos de firmaene jeg jobbet for, var de gangene lederne la frem forslag om at fakturaavdelingene kunne hjelpe til med de værste køene på teknisk support. Dette førte med andre ord til at totalt inkompetente mennesker satt og "hjelpte" gud og hverman (de fleste med mer kompetanse enn KS), mens sjefene satt og gnei seg i hendene, og tenkte "Det her var en god ide! Nå sparer vi penger,og slipper all negativ omtale om lang ventetid på telefonen".

Dere kan tenke dere hvor mye positivt som kom ut av det her? Telefonstorm med illsinte kunder som, etter rettledning fra folk på KS, hadde gjort noe psyko greier med utstyret sitt, og som naturligvis klarte å føkke opp ting enda mer..

 

Blei en lang historie det her....Husker ikke engang hva poenget mitt var :cry:

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Må si at jeg har vel (inntil idag) vært ganske så misfornøyd med NGTs kundeservice... Jeg presterte å skrive inn feil installasjons adresse skrev nummer 28, skulle være 37. Jeg sa ifra en uke etterpå da jeg fikk ordrebekreftelse. Fra det tidspunkt så tok det vel ca. 2 måneder før jeg fikk installert det, og så hadde de klusset selvfølgelig klusset med adressen slik at montøren møtte opp i nummer 28. Dermed måtte jeg vente enda 2uker... Ok tenkte jeg, har endelig fått det jeg ville og var nesten fornøyd... Da jeg for over 1 måned siden fikk faktura hvor jeg måtte betale 500kr i flyttegebyr (LOL) så begynte jegf å lure på hva de drev med... Jeg brukte kontaktskjemaet og fikk svar etter en god stund om at det stod på deres sider at hvis man flytter så er gebyret 500kr. Det ville jeg ikke betale så jeg sendte inn en ny klage på denne heller idiotiske forklaringen. Hvorfor skal det koste 500kr for å skifte ut to tall i en adresse før de i det hele tatt hadde gjort noen ting? Fikk aldri svar fra dem, så jeg ringte idag. Fikk svar etter ca 1 min(!), snakket med en hyggelig kar som sa: nå er det kreditert, bare trekk fra 500kr på fakturaen du. Ah... endelig kjempeflott kundeservice! Hurra! Håper det varer ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...