Gå til innhold

Origin konto hakcet?


thyes

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mistenker at Origin kontoen min har blitt hacket. 

Jeg har ikke brukt Origin siden året Apex Legends kom ut. Spilte det en relativt kort periode bare. Men når jeg går inn på kontoen min via Origin-appen, står det at blant annet Battlefield 4 sist ble spilt i juli 2019. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke har spilt BF4  på årevis. I tillegg var språket på appen satt til russisk. 

Jeg har nå endret passord, bedt om innloggingsbekreftelse fra ukjente steder, og satt opp QR-autentifisering av appen. 

Tror dere dette er tilstrekkelig? Jeg kommer til å bruke Origin når BF 2042 slippes. Tenkte å kjøpe det på Steam, men det må jo launches via Origin uansett. Jeg prøver å komme i kontakt med support hos Origin, men etter å ha fylt ut et kort hjelpeskjema, så får jeg bare feilmeldingen "Sorry, No channels are available". 

Frister å bare reise hele EA Games til helvete og bruke Steam isteden, men jeg har jo et par spill knyttet til kontoen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, thyes said:

Jeg har nå endret passord, bedt om innloggingsbekreftelse fra ukjente steder, og satt opp QR-autentifisering av appen. 

Tror dere dette er tilstrekkelig?

Ja det er det nok. Sikkert noen som har fått tak i epost og passord i de store lekkasjene som gikk rundt for en stund siden.

Om du får på 2-faktor innlogging så tror jeg ikke du kommer til å bli hacka igjen, da skal de være skikkelig ute etter deg for å komme seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...