Gå til innhold

Ny gaming desktop, budsjett ca 15k


Anbefalte innlegg

Hei!
Skal til å kjøpe meg en ny gaming desktop til rundt 15-16k, men usikker på om jeg skal bygge meg ny selv, kjøpe via konfigurator eller ferdigbygget

Har sett for meg 

5600X
3060Ti (eller 3070)
32GB RAM
1TB SSD
Gjerne Wifi, men har kabel hvor den skal stå. Tar den med på LAN kanskje 1 gang i året
At den er stille, selv ved load

Utenom dette har jeg egentlig ikke så mange krav. Når det gjelder hardware er jeg veldig åpen for å bytte om det finnes bedre alternativer

 

Spiller på 1440p og 144Hz, men ingen krav om at den må kjøre dette i alle spill da jeg bare spiller på gøy

 

Har sett på
https://www.proshop.no/Desktop-Dutzo-Gamer-configs/DUTZO-Gaming-Beast/8035312 med oppgradert CPU vifte, kabinett, ASUS GPUen, WiFi og ekstra vifter  + kjøpe ekstra RAM i tillegg

Komplett sine synes jeg blir noe dyrere enn hva jeg får fra Proshop/DUTZO

Ved ferdigbygget har jeg sett på denne: https://prisguiden.no/produkt/asus-rog-strix-g15dk-r5800x005t-524636 men usikker på støy og mulighet for å gjøre endringer på ferdigbygget (aldri kjøpt ferdigbygget før)

 

Har kun erfaring med å bygge selv og hørt mye negativt om ferdigbygget pga begrensninger og dårlige kjøleløsninger, men akkurat nå ønsker jeg egentlig ikke å bygge selv med mindre det gir noen stor verdi

Endret av Brattus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte med å kjøpe Dutzo sin Gaming Beast med litt config:


GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC LHR - 8GB GDDR6X RAM - Grafikkort
GIGABYTE B550 GAMING X V2 Hovedkort - AMD B550 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
AMD Ryzen 5 5600X Wraith Prism Prosessor - 6 kjerner 3.7 GHz - AMD AM4 - AMD Boxed (PIB - med kjøler)
Arctic Freezer 34 eSports DUO - White/Black - Prosessor Luftkjøler - Max 25 dBA
G.Skill AEGIS DDR4-3200 C16 DC - 16GB
WD Blue SN550 NVMe SSD - 1TB
Corsair 4000D AIRFLOW TG - White - Kabinett - Miditower - Hvit
Corsair CX650F RGB - Black Strømforsyning (PSU) - 650 Watt - 120 mm - 80 Plus Bronze sertifisert
2 stk. be quiet! Pure Wings 2 120 - Kabinettvifte - 120 mm - 19 dBA
DUTZO Fushi Gaming Mousepad - Desktop

+ 16GB til med RAM som jeg installerer selv når den ankommer

Totalbeløp    kr 15 975,00

 

Får legge ut noen bilder og si min mening om DUTZO etter en stund :)

Lenke til kommentar
Lauenstein skrev (4 minutter siden):

Er på utkikk etter samme type/prisklasse men er litt skeptisk til proshop siden jeg ikke har noen erfaring med dem. Komplett er derfor i mine øyne ett tryggere valg men desverre litt dyrere 

Ser de har et par greie på tilbud:

https://www.komplett.no/product/1159969/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-a130-epic-gaming-pc#productinfo

https://www.komplett.no/product/1175810/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-a140-epic-gaming-pc-rtx-3060-ti-edition#

Lenke til kommentar
Brattus skrev (På 30.9.2021 den 10.51):

Endte med å kjøpe Dutzo sin Gaming Beast med litt config:


GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC LHR - 8GB GDDR6X RAM - Grafikkort
GIGABYTE B550 GAMING X V2 Hovedkort - AMD B550 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
AMD Ryzen 5 5600X Wraith Prism Prosessor - 6 kjerner 3.7 GHz - AMD AM4 - AMD Boxed (PIB - med kjøler)
Arctic Freezer 34 eSports DUO - White/Black - Prosessor Luftkjøler - Max 25 dBA
G.Skill AEGIS DDR4-3200 C16 DC - 16GB
WD Blue SN550 NVMe SSD - 1TB
Corsair 4000D AIRFLOW TG - White - Kabinett - Miditower - Hvit
Corsair CX650F RGB - Black Strømforsyning (PSU) - 650 Watt - 120 mm - 80 Plus Bronze sertifisert
2 stk. be quiet! Pure Wings 2 120 - Kabinettvifte - 120 mm - 19 dBA
DUTZO Fushi Gaming Mousepad - Desktop

+ 16GB til med RAM som jeg installerer selv når den ankommer

Totalbeløp    kr 15 975,00

 

Får legge ut noen bilder og si min mening om DUTZO etter en stund :)

Har du fått PCen? Hvordan er den?

Lenke til kommentar

Det har jeg!
Fikk den etter bare 6 dager, så veldig rask levering :)

Stort sett fornøyd med PCen. Ser ut til at cable management er bra (bedre jeg jeg ville gjort det antar jeg) og spilte BF2042 Betaen uten noen problemer på High
Windows var ferdig installert, men uten lisens (siden jeg ikke kjøpte med det)

Satt i 2 ekstra RAM brikker og det var kjapt å gjøre

 

Eneste jeg reagerte på var støynivået som jeg synes var høyt sammenlignet med min forrige PC. Spurte Proshop om dette og fikk justert ned CPU Fans til Silent og bruker MSI Afterburner for å sette inn en custom "Fan control property":

image.png.4fc65dccea52278a1ed488b72191b272.png

Satt dette akkurat opp før jeg skriver nå, så ikke fått testet

 

Så om dette fungerer må jeg si jeg er veldig fornøyd med både jobben Dutzo/Proshop har gjort, kabling og pris vs ytelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...