Diskusjon.no Skrevet 26. september 2021 Skrevet 26. september 2021 Hvor smart bruker du smartklokka di?Les hele artikkelen på Tek.no her
nomore Skrevet 26. september 2021 Skrevet 26. september 2021 Jeg føler meg ikke lurt. Har Apple Watch 3. Det er den klokka jeg har endt opp med å bruke fast. Og jeg har prøvd flere opp igjennom årene. Både "dumme" og smarte "klokker" fra Fitbit, Garmin, Polar og ikke minst Pebble. Noen som husker Pebble? Jeg har ei "dum" Suunto klokke som jeg av og til bruker i stede for Apple Watch fordi jeg vet jeg skal tilbringe noen dager uten lademuligheter og evnt mye kulde/fuktighet. Men jeg merker ganske fort at jeg savner AW. Hva jeg bruker den til ut over tid? Størst nytte har jeg av varslene. Jeg opplever det som mye mindre forstyrrende ovenfor andre at jeg kikker raskt på klokka i et lite sekund enn om jeg tar frem mobilen. Samme gjelder om andre og gjør det samme. I tillegg kan jeg lett avvise samtaler fra klokka dersom det ikke passer. I tillegg opplever jeg at den korte vibreringen på håndleddet i seg selv er nok til å minne meg på noe, og da slipper jeg å se på klokka i det hele tatt. Det nest viktigste er å kunne betale med klokka. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 99% av alle betalinger gjøres via Apple Pay. Den siste prosenten er hovedsaklig frittstående drivstoffstasjoner som enda ikke har fått på plass kontaktløs betaling. Herregud så fantastisk det er. Når jeg tenker over det er jeg faktisk usikker på hvor jeg har lagt lommeboka mi.... På tredjeplass er trening og styring av musikk. Ofte samtidig. Klokka er rimelig god på å oppdaget at jeg har glemt å starte sporing og minner meg da på at det hadde vært lurt. Noe jeg da gjør, og den er relativt presis i å få med seg hele økta fra når jeg faktisk begynte treningen og ikke bare når sporingen ble startet. Fra skjermen på klokka har jeg direkte oversikt over treningsøkt og lett tilgang til å styre musikken. Siri kommer på en fjerdeplass. Kjekk å ha der når jeg trenger den, men hadde heller ikke savnet funksjonen om den ikke var der. Apper derimot er jeg lite flink. Har Spotify på den men bruker den ikke. Har og diverse meldingsapper som samler støv, andre apper til flyreiser og lignende og. Men de blir svært lite brukt. Nå er klokka mi tett opp mot 4 år gammel om jeg husker rett. Alt fungerer fortsatt fint og den holder seg gående i ca 36 timer. Dvs ett døgn + ca litt under et halvt døgn inn i neste. Normalt havner den på lading om natta, men det er ikke krise om jeg glemmer det. Og dette har blitt en vanesak. Går helt greit. Snart på tide å oppgradere til AW6 eller AW7, og jeg føler fortsatt det vil bli en vel verdt investering. Man MÅ ikke oppgradere for hver nye modell som kommer ut 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå