Gå til innhold

Asus A7N8X + XP2600Barton= krøll


Format_C

Anbefalte innlegg

Irritasjonsmoment type stort.

 

Har 2 PCer, en med Asus A7N8X DeLuxe (rev.1 tror jeg) og en med et gammelt Epox 8K7A+ (AMD761). Begge bruker Twinmos PC3200 RAM.

Har 2 CPUer, en Barton XP2600 som jeg gjerne ville hatt på Asus kortet og en XP2400 T-bred.

 

Problemet er at Asus kortet ikke liker XP2600en men fungerer fint med XP2400en. Epox kortet fungerer ok med begge (Selv med XP2600en på 166-bus)

 

Jeg greier å få systemet igang men det er ustabilt og det må div. antall reseter til før det starter. Etter å ha vært i bios og skal ut igjen låser det seg hver gang uten unntak. Bussen står på riktige 166, multiplieren på 11,5 (auto) rammen synkron med FSB altså 200% som gir 333MHz.

Er drittlei av prøving og feiling så jeg blir MEGET glad om noen kan komme med forslag til løsning, kortet skal jo for pokker kunne kjøre med Barton.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha flashet feil bios, for da kan pc'n låse seg før, i biosen og etter at du har vært i biosen. Har gjort denne tabben en gang og merket det ikke før jeg satte inn en Barton 2500+ i stedet for 2700+. Pc'n låste seg før jeg kom i biosen eller i biosen. Flashet tilbake til den riktige biosen og pc'n ble frisk.

 

vet ikke om du har gjort den samme tabben, men etter beskrivelsen du har gitt så minner det veldig om min lille tabbe.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Falcon: Mulig men tviler på dette av flere grunner. 1: Har oppdatert BIOS via Asus update-tool, 2: Systemet er knirkefritt med XP2400 CPUen

 

Lautsprecher: Tror nok du tar feil der. For det første så er kjernen rektangulær, for det andre så viser Sandre 512Cache og for det tredje: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl

 

Det kjipe med testingen av CPUen på Epox-kortet er at ustabilitet kan skyldes at HKet ikke takler den høye 333FSBen som barton har så det er vanskelig å finne ut om CPUen er frisk uten å teste på et annet HK som garantert skal takle den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...