Gå til innhold

Prosjektlederens råd til deg som vil ha solceller på taket: – Billige paneler lønner seg ikke [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jag har ikke valgt "billig" solcellepanel, men solcelletakstein, men prosjektet er i ferd med å bli advokatmat, for elektrikkeren glemte å bestille bryteren som skal monteres på utsiden for å kutte strømmen om det skulle brenne. Når det var gjort oppdaget den neste utskremte fra bedriften at konverteren som var installert var en-fase, og vi hadde jo fått installert (av samme firma+nettselskap) 3-fase. Jeg er GANSKE oppgitt. (kontakt meg om dere vil ha navnet på bedriften som jeg vill henge ut, jeg har ikke kontrakten med dem, da det er en underleverandør )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trær trenges som karbonlager. De trenger ikke å sages ned fordi de skygger for sola i de strøkene av landet der sol er mindre vanlig, som her på vestlandet. Solcellepaneler bruker alt lys, selv om sol gir høyest effekt. På båten min lader de klokka ti om kvelden.

For å "trykke" solkraft inn i byggebransjen hadde det beste vært å kreve det i alle nybygg, integrere teknologien i alle nye tak. Problemene med den nasjonaløe elektriske infrastrukturen hadde blitt mindre, kriseberedskapen hadde blitt bedre, privatøkonomien og klimaeffekten likeså. En vinn-vinn-vinn-vinn-situasjon. Få rævva i gir, myndigheter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...