Gå til innhold

Trenger råd og tips til en som skal studere elektriker (27år)


Bitonii

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann på 27år og har startet på elektriker utdanningen på K2Utdanning privatist. Det er ett-årlig deretter ut på lærling. Jeg ser etter tips og triks på hva jeg kan gjøre mens jeg studerer som kan hjelpe meg. Jeg ser på annonser som hjelpearbeider men finner ingenting på finn eller andre steder som elektriker hjelpe arbeider. Jeg har jo ingen erfaring som elektriker. Vil det være umulig for meg å finne jobb som hjelpearbeider? jeg lærer ting fort, er veldig sulten og motivert. Kan jeg allerede finne lærlingplass selv om det ikke er før etter neste sommer jeg vil være ferdig med skolen?

Setter stor pris på alle svar og råd! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du er arbeidsom og lærevillig er det nok selskaper som lar deg jobbe og som sjekker opp tingene du gjør før de godkjenner anlegget før de forlater det. 1 års utdanning er ikke mye, så du får føle litt på når det er fornuftig å gjøre forespørsler sånn at det er nyttig både for dem og for deg. En ting som er greit å ha i bakhodet er forskriftene, så bruk gjerne litt tid på å sette deg inn i dem.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hei, søk gjerne som hjelpemontør når du sender søknad. Det finnes bedrifter som tar inn voksenlærlinger som har null praksis fra bedrift.

Sjekk gjerne vilbli.no for lærebedrifter i ditt fylke for elektrikerfaget og ta kontakt med alle tidlig neste år, hvis du ikke får napp så bare prøver du igjen, ikke ta kontakt med altfor korte mellomrom.

Husk, hvis du blir innkalt til intervju så er det viktig å lese seg opp på den spesifikke bedriften og vise interesse for hva de driver med, bl.a. prosjekter om du finner noe på nettsiden deres hvis de har en.


 

Endret av Kawasaki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...