Gå til innhold

9200 vs 9600SE


tepe

Anbefalte innlegg

100% enig med AMD_XP3000+, men siden du ga eksempler på kort du ville kjøpe som kostet under kr 1000,- ville jeg gi deg en anbefaling i denne prisklassen.

 

Men selvfølgelig, kan du spytte i noen hundrelapper ekstra, så er Radeon 9600 Pro for ca. 1300 spenn ett mye bedre kjøp med tanke på fremtidig bruk pga. full DirectX9 støtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100% enig med AMD_XP3000+, men siden du ga eksempler på kort du ville kjøpe som kostet under kr 1000,- ville jeg gi deg en anbefaling i denne prisklassen.

 

Men selvfølgelig, kan du spytte i noen hundrelapper ekstra, så er Radeon 9600 Pro for ca. 1300 spenn ett mye bedre kjøp med tanke på fremtidig bruk pga. full DirectX9 støtte.

ja her har man Både DX 9 og God nok Ytelse imassevis, så da slipper man og angre og si når man engang kansje skal prøve det nye spillet man fikk til jul/bursdag/gave og si "drittspill det hakker jo". ;)

Lenke til kommentar

Bare kom på noe som er litt morsomt :)

 

Dere ser sikkert at det er en debatt på annet om hardware om elkjøp og svindel, salg av for dyre varer osv.

 

Er det ikke akkurat det vi gjør her og? Alltid anbefaler noe som ligger akkurat "Litt" over det han som spør har tenkt seg? :p

Det bare slo meg helt plutselig..vi er alle selgere av vårt "produkt" her, hehe.

Lenke til kommentar

Eller at vi alle her på forumet er hardware-freaker, og har veldig lite lyst til å anbefale ett kort som vi vet suger.

 

Men jeg er til dels enig med deg Alastor... hvis noen spør "Er dette en bra pris for ett Radeon 9800 Pro?", som vi all vet er top-of-the-line, kan du være sikker som amen i kirken at noen finner ett 9800XT som "bare" koster kr 500,- mer.

 

Uansett, i prisklassen 500-1000 kroner er ett forrige generasjons kort alá GeForce Ti4x00 serien mye, mye bedre enn nye, "nedgraderte" kort som FX5200 og Radeon 9200.

Lenke til kommentar

Takker for alle bidrag!

 

Gikk til slutt for et 9200 kort til tross for at det ikke har DX9 støtte. Etter å ha lest mye negativt om SE kort her på forumet turte jeg ikke annet... :roll:

 

AMD_XP3000+, hvorfor skulle jeg holde meg unna merket PowerColor??

 

Og til slutt til alle dere som kommer drassende med anbefalinger av dobbelt så dyre kort: Jeg vet at jeg som regel får et bedre produkt ved å gå opp i pris, men en del av poenget mitt var at det IKKE skulle være et dyrt kort, men et av de jeg hadde angitt, evt et som var tilsvarende i pris!

Alle som skal ha nytt skjermkort skal ikke nødvendigvis spille de nyeste og mest systemkrevende spillene!!

 

Så det så! ;)

Lenke til kommentar
AMD_XP3000+, hvorfor skulle jeg holde meg unna merket PowerColor??

 

Håper ikke du har kjøpt Power Color? Det er nå iallefall sånn at radeon 9800 kort ihvertfall fra det merket har dårlig vifte og dermed blir skjermkortet ødlagt, vet ikke sikkert om det er sånn med de "mindre" kortene som 9200 og 9600 da men. uansett så har "POWER COLOR" dårlig rykte på seg til og fort bli ødlagt, bare sånn at du vet det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
AMD_XP3000+, hvorfor skulle jeg holde meg unna merket PowerColor??

 

Håper ikke du har kjøpt Power Color? Det er nå iallefall sånn at radeon 9800 kort ihvertfall fra det merket har dårlig vifte og dermed blir skjermkortet ødlagt, vet ikke sikkert om det er sånn med de "mindre" kortene som 9200 og 9600 da men. uansett så har "POWER COLOR" dårlig rykte på seg til og fort bli ødlagt, bare sånn at du vet det. ;)

Det er noe som heter garanti hvis de skulle være så dårlige. Etter det jeg har lest var dette eldre kort fra powercolor. Tror det kun var et B-parti med vifter eller .no

Lenke til kommentar

Det er noe som heter garanti hvis de skulle være så dårlige. Etter det jeg har lest var dette eldre kort fra powercolor. Tror det kun var et B-parti med vifter eller .no

Ja mulig det. men uansett, jeg kommer Til og holdemeg unna Power color ihvertfall. om ikke de Plustlig blir en Revolusjon på Ytelse og holdbarhet da...

Lenke til kommentar
AMD_XP3000+, hvorfor skulle jeg holde meg unna merket PowerColor??

 

Håper ikke du har kjøpt Power Color? Det er nå iallefall sånn at radeon 9800 kort ihvertfall fra det merket har dårlig vifte og dermed blir skjermkortet ødlagt, vet ikke sikkert om det er sånn med de "mindre" kortene som 9200 og 9600 da men. uansett så har "POWER COLOR" dårlig rykte på seg til og fort bli ødlagt, bare sånn at du vet det. ;)

Nå har vel ikke 9200 vifte? ;)

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent så er det kun kjøleribbe på 9200, ja!

Viktig grunn til at jeg valgte kortet. Har ikke noe særlig til overs for små hissige GPU-vifter!

Nei 9200 kortet har nok ikke vifte men det kan jo bli varmt fordet, det var jo det jeg mente da men... 9200 er nok et bra valg siden det er grei ytelse og har 0Db støy ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...