Gå til innhold

Gaming pc til utdatert gamer


Gudmunns

Anbefalte innlegg

Hei. 

Gammel gamer som vil kjøpe seg en gaming pc igjen. Det er år og dag siden jeg holdt på med bygging av pcer og gaming, men ser nå at jeg må ha meg en ny pc og vil da gjerne kjøpe meg en gaming pc igjen. Merker at det kribler litt i fingrene. Problemet er jo at pcverden har tatt kvantesprang siden jeg holdt på og jeg føler jeg trenger litt ekspertise til hva jeg skal kjøpe av hardware. Jeg har brukt to utgangspunkt fra komplett sine ferdig bygde pcer og tweeket de litt. Hadde satt stor pris på om noen kan se over specs på de to jeg har og kommet med tips eller råd. Den ene kom på 30.000 vs 24.000 på den andre. dette er med skjerm. 

Pcen skal brukes til alt fra lagring, surfing og gaming. Jeg blir å spille litt av alt, men mye warzone tenker jeg

 

 

pc 1: 31.000

Phanteks Eclipse P400A RGB Black, XFX Radeon RX6800 SWFT 309 Core, AMD Ryzen 7 5800X Prosessor, CM ML120L V2 ARGB Komplett Edition, Corsair Vengeance RGB Pro Black, 3200MHz 16GB, Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD, Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD, Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD,  ASUS TUF GAMING B550-PRO hovedkort, Corsair TX650M, 650W PSU, Svive Gaming Virga Nettverkskort,  ASUS 27" gamingskjerm TUF VG27AQ

 

Pc2: 24.000

Phanteks Eclipse P300A Air Temp Glass Black, ASUS Radeon RX6600XT DUAL OC, Intel Core i7-11700 Prosessor, Cooler Master Hyper H411R Black, Kingston FURY Beast Black DDR4 16GB, Kingston NV1 NVMe M.2 SSD 1TB, Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD, Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD, ASUS PRIME H510M-A WIFI hovedkort, Corsair TX550M, 550W PSU, Svive 34" Curved gamingskjerm Pyx 34C801

 

På forhånd takk for hjelpen :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 8/26/2021 at 1:49 PM, Gudmunns said:

Takk for svar. 

Dette er en pc jeg blir å ha noen år, så prisen går fint. Er det noe der du mener jeg burde bytte ut da? 

Er ikke noe dataekspert men det aller meste av dataspill for tiden ligger jo online på div. servere så det er vel ikke maskina di det først og fremst kommer an på. Spiller flysimulator en god del og har et eldre hovedkort, ny SSD og et brukbart grafikkort som ikke er for gammelt. Skjerm kan jo hende koster en del om du har spesielle spesifikasjoner. Jeg fant en finfin 20 tommers AOC på Finn til 500,- og det holder i massevis for meg og mine behov. Jeg var heldig og fikk en del utstyr gratis, så det kosta ikke akkurat skjorta. Følger ikke trenden med å kjøpe butikkdatamaskiner for dyre dommer til x antall tusen som naturligvis vil bli avlegs etterhvert som tiden går. Er strengt talt ikke verdt det i mine øyne.   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...