Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På de fleste webshopper som sender OPPKRAV koster det omtrent det samme.

Det er fordi det er postens priser vi snakker om her.

80-90 spenn for norgespakke, pluss 49 i oppkravsgebyr.

 

Å sammenligne det med andre webshops der man forhåndsbetaler varene med VISA eller betaler en giro, slik at de kan sende det til deg som vanlig postpakke er jo tull.

 

Er det så vanskelig å forstå?

 

På oppkrav skiller det kanskje noen tiere eller 3.

Er det liksom verdens undergang? Hehe.....

Nei det er ikke verdens undergang, men hvorfor må enkelte butikker som feks Microplex beregne seg et ekstra gebyr for å sende deg en pakke, hadde dem enda hatt noen av de laveste prisene på varene kunne jeg forstått det men så er jo ikke tillfelle da de vitteligen er blandt de dyrest.

personelig har jeg handlet på de fleste webshopper i Norge og det er kun hos Microplex jeg har fått redusert pris tilbake på et produkt som ble sendt tilbake på angreretten , dette fordi produktet var prøvd. Vet godt at de ikke har lov til dette , men gadd ikke å lage noe oppstyr for 2-300 kroner, men må si det er en smålig måte å drive butikk på.

Det må da vere tillatt og trekke frem negative ting her selv om det er Microplex vi snakker om .

Lenke til kommentar
Det er en smule dyrt å handle hos Microplex, ja. På den positive side har de så mange kule greier.. som alle de lekre kabinettene! Viste utvalget til en kamerat i dag, og han begynte nesten å sikle like mye som meg :dribble:

Noooo, nesten en skamm at kompisen din ikke har sett det før :p , Er han like pc gal som alle andre her også ? kanksje han er member her?

Lenke til kommentar
det er kun hos Microplex jeg har fått redusert pris tilbake på et produkt som ble sendt tilbake på angreretten , dette fordi produktet var prøvd. Vet godt at de ikke har lov til dette , men gadd ikke å lage noe oppstyr for 2-300 kroner, men må si det er en smålig måte å drive butikk på.

Det må da vere tillatt og trekke frem negative ting her selv om det er Microplex vi snakker om .

Hei!

 

Selvsagt skal man trekke frem negative ting om oss - det er den eneste måten vi kan forbedre oss på :)

 

Jeg har dog lyst til å kommentere innlegget ditt hvor du skriver at vi nektet å tilbakebetale full pris på et produkt du ønsket å benytte angreretten på.

 

Du kjøpte i fjor våres bl.a. en Swiftech MCW478UHT til kr. 1.375,- inkl.mva. Du ønsket å benytte deg av angreretten på dette kjøpet og sendte varen tilbake til oss. Da vi mottok produktet i retur observerte vi følgende:

 

- Kjølerens bunn bar tydelige merker av å være brukt

- Koblinger var farget etter en tilsetning du hadde hatt i vannet

- Du sendte ikke tilbake komplett monteringssett

 

Mange webshopper hadde nok på dette grunnlaget alene nektet deg å benytte deg av angreretten og sendt produktet i retur til deg. Det vi tilbød deg var at vi kunne slipe ned og polere kjøleren samt bestille opp nye koblinger og monteringsdeler mot at du dekket utgiftene dette påførte oss. Kostnadene beløp seg til totalt kr. 182,- inkl.mva.

 

Angrerettens intensjon er at du skal ha mulighet til å angre på impulskjøp samt ha mulighet til å handle på tilnærmet lik samme grunnlag som du har i en vanlig forretning, dvs. ha mulighet til å fysisk se og undersøke varen innen du kjøper den - eller som i våre tilfeller, ha muligheten til å angre på kjøpet dersom varen ikke stemmer overens med den informasjon som gitt på våre websider og/eller at produktet avviker fra de bilder som er vist på websidene.

 

Angrerettens intensjon er ikke at du skal ha mulighet til å bestille produkter, prøve dem ut og deretter ta en beslutning på om du vil beholde varen eller ei. Nå er det i mange tilfeller selvsagt det mange gjør, og det er i og for seg også helt ok så lenge varen returneres i tilnærmet samme stand og mengde som når den ble mottatt. Det var ikke varen vi fikk i retur fra deg, og ettersom vi aldri hørte noe fra hverken "TV2 hjelper deg" eller Forbrukerrådet (som du sa du ville kontakte) går jeg utifra at du også var enig i dette.

 

Som sagt, jeg er en absolutt tilhenger av at fora som dette brukes til å ta opp ting man er misfornøyd med - det er jo det det er til for - men (som en annen aktør på markedet også har nevnt tidligere) sørg i det minste for at du fremstiller saken korrekt.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Jo jeg fremstiller saken korrekt, kr 182,- stemmer nok men i tillegg kommer frakten denne har jeg fått refundert andre plasser. Og en vare har du mulighet/rett til å prøve , hvordan kan du ellers vite at /om denne virker tillfredstillende?? De delene som nevnes var heller ikke med da jeg mottok varen men der blir det jo påstsnd mot påstand .

Jeg har hatt minnebrikker som er sendt i retur disse har vert åpnet fra embalasjen og prøvd, det samme gjelder hovedkort disse har vert montert i maskinen og cpuèr som koster flere tusen, selvfølgelig har disse vert åpnet fra forseglet embalasje og montert og dette vises, men har webshoppene som jeg har sendt dem i retur til redusert beløpet?? Nei selvfølgelig ikke fordi kunden har rett til å prøve utstyret og sende det i retur om han ikke er fornøyd. Frakten har jeg og fått refundert (snakker ikke om reurfrakten, men frakten+ oppkrav da jeg mottok pakken)

Så joda jeg er korrekt , men jeg gadd som sagt ikke krangel om noen hundrelapper .

Vil også legge til at det tilbudet jeg fikk fra dere fikk jeg ETTER at jeg nevne at det kunne vere inntersangt å prøve en slik sak for tv2 hjelper deg eller forbrukerrådet, før dette nektet dere å ta imot varen.

 

Jeg er ikke ute etter å sverte Microplex , men uttaler meg på godt og vondt om de erfaringer jeg har sammenlignet med andre webshopper jeg handler hos og det er ikke få. Jeg handler fortsatt hos microplex når de har noe jeg trenger.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Microplex er kjempegreie å ha med å gjøre. Eneste er de ikke har forhåndsbetaling lenger slik de hadde før :(

 

Skulle bestille en cpu kjøler der rett før jul, men fikk aldri noen pakke og sendte mail og det viste seg at ordren ikke var registrert. Det var rart da jeg fikk ordrebekreftelse..men som jeg i senere tid så manglet ordre nummer! Teknisk feil av ett eller annet slag tenker jeg, men irriterende var det jo. Bestilte ny kjøler i romjulen, men da hadde de vareoptelling - noe de opplyste om på siden. Jeg fikk den så raskt, etter 2-3 arbeidsdager.

 

NB; Karamellen var selvfølgelig med ;) og pakken godt isolert mot støt o.l.

Lenke til kommentar
Jo jeg fremstiller saken korrekt,  kr 182,- stemmer nok men i tillegg kommer frakten denne har jeg fått refundert andre plasser.

Du får frakten refundert om du returnerer hele bestillingen, noe du ikke gjorde. Du er vel enig med meg i at det ikke kan være riktig at du kan kjøpe 2 ting, returnere den ene og få frakten tilbakebetalt?

 

Og en vare har du mulighet/rett til å prøve , hvordan kan du ellers vite at /om denne virker tillfredstillende??

De aller fleste produkter vi (og andre tilsvarende nettbutikker) selger er ofte testet på ymse hardware review sites på nettet. Dette gir deg selvsagt ikke svar på hvordan produktet fungerer i ditt oppsett, men denne muligheten har du jo heller ikke om du handler over disk. Vi vet at mange som handler hos oss prøver produktet innen de benytter seg av angreretten, og dette er selvsagt ikke et problem såfremt varen returneres i vesentlig samme stand, noe varen fra deg dessverre ikke kunne sies å være.

 

De delene som nevnes var heller ikke med da jeg mottok varen men der blir det jo påstsnd mot påstand .

Vi arkiverer all mail, og jeg kan ikke se at du har nevnt dette på noe som helst tidspunkt.

 

Frakten har jeg og fått refundert (snakker ikke om reurfrakten, men frakten+ oppkrav da jeg mottok pakken)

Så joda jeg er korrekt , men jeg gadd som sagt ikke krangel om noen hundrelapper .

Se mitt første svar.

 

Vil også legge til at det tilbudet jeg fikk fra dere  fikk jeg ETTER at jeg nevne at det kunne vere inntersangt å prøve en slik sak for tv2 hjelper deg eller forbrukerrådet, før dette nektet dere å ta imot varen.

En av våre medarbeidere sendte deg en mail hvor han opplyste om manglene i retursendingen og ba om å få tilbakemelding på dette. Jeg tror intensjonen hans var å høre om du hadde disse delene hos deg og om du evt. ville ettersende dem til oss innen vi ga deg et tilbud. Det rakk vi aldri, ettersom du brakte Forbrukerrådet og "TV2 hjelper deg" på bane umiddelbart.

 

Jeg er ikke ute etter å sverte Microplex , men uttaler meg på godt og vondt om de erfaringer jeg har sammenlignet med andre webshopper jeg handler hos og det er ikke få. Jeg handler fortsatt hos microplex når de har noe jeg trenger.

Det er vi selvsagt glade for høre, og som jeg tidligere har nevnt har vi overhodet ikke noe imot konstruktiv kritikk - vi ser faktisk gjerne at vi får det, da dette stort sett er den muligheten vi har til å forbedre oss. Det eneste vi ber om er at det som fremlegges er faktiske opplysninger - det eneste du fortalte var at vi nektet å refundere beløpet du hadde betalt da du ville benytte deg av angreretten og jeg kan ikke helt se hvordan du mener det var en korrekt fremstilling av saken.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Det er vi selvsagt glade for høre, og som jeg tidligere har nevnt har vi overhodet ikke noe imot konstruktiv kritikk - vi ser faktisk gjerne at vi får det, da dette stort sett er den muligheten vi har til å forbedre oss.

 

*snipp*

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Her er litt konstruktiv kritikk fra meg. Hvorfor har dere ikke betalingsmetoder som VISA og lignende sånn som resten av verden? Det er ganske fordyrende og irriterende å betale en femtilapp ekstra til posten i oppkravsgebyr når man feks kun trenger en vifte eller to. Som dere forøvrig har et ganske bra utvalg av.

 

Hadde dere ikke planlagt innføring av et nytt betalingssystem for en stund siden eller husker jeg helt feil?

 

Anyways, artig sjappe. Keep up the good work! :thumbs:

 

- J

Endret av Jay
Lenke til kommentar
Her er litt konstruktiv kritikk fra meg. Hvorfor har dere ikke betalingsmetoder som VISA og lignende sånn som resten av verden? Det er ganske fordyrende og irriterende å betale en femtilapp til posten når man feks kun trenger en vifte eller to. Som dere forøvrig har et ganske bra utvalg av. Hadde dere ikke planlagt innføring av et nytt betalingssystem for en stund siden eller husker jeg helt feil?

Hei!

 

Problemet er at VISA osv. ikke støttes i vårt nåværende økonomisystem og vi har derfor ikke hatt noen mulighet til å implementere dette. Dette vil dog bli byttet ut og vi er allerede i gang med å utvikle vår egen webshopløsning som jeg håper (og tror) både dere og vi vil bli fornøyde med. Denne ventes dog ikke å være ferdig før til sommeren, så det blir dessverre kun oppkrav i noen mnd. ennå :-(

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Når det gjelder frakten så kunne vi jo da delt den i to da, jeg fikk jo kostnadene med å sende inn et produkt som nettop var kjøpt utifra de spesifikasjoner du nevner, det viste seg å ikke stemme i det virkelige liv.

Hva er så vesentlig samme stand, at et produkt får merker etter montering er vel temmelig normalt , dette får både hk og cpuèr , skal man ikke montere dem så er det heller ikke mulig å se om de holder hva de lover, så nevner du farge på to plastnipler, ja det stemmer den tillsetningsvesken som var det andre produktet laget/avsatte farge på plastniplene men disse er det en grei sak å skifte ut ,ok disse koster vel en femmer hver inn til dere så det er vel ikke den helt store saken, ja jeg fikk beskjed ang mangler med returen , men det var ikke for å "opplyse" meg det var for å begrunne at dere nektet å ta denne i retur, selv om disse manglet da jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Når det gjelder frakten så kunne vi jo da delt den i to da, jeg fikk jo kostnadene med å sende inn et produkt som nettop var kjøpt utifra de spesifikasjoner du nevner, det viste seg å ikke stemme i det virkelige liv.

Dette er også noe du nevner for første gang nå og ikke i tidligere kommunikasjon.

 

Hva er så vesentlig samme stand, at et produkt får merker etter montering er vel temmelig normalt ,

Det kommer litt ann på produktet. Synlige merker osv. er nok ikke til å unngå - kjøleren vi fikk tilbake fra deg hadde såpass store merker/risser at vi ble nødt til å planslipte og polere den.

 

ja jeg fikk beskjed ang mangler med returen , men det var ikke for å "opplyse" meg det var for å  begrunne at dere nektet å ta denne i retur, selv om disse manglet da jeg fikk den.

Huff - jeg ber deg innstendig, kan du ikke være så snill å holde deg til det som faktisk ble skrevet og sagt.

 

Her er en kopi av mailen du mottok:

 

Hei!

 

Vi har mottatt MCW478UHT du returnerte, men det er et problem.

 

Det er merker i bunnen på kjøleren etter prosessoren, slangeniplene er farget av vannet du har brukt og det mangler diverse spacere for montering av kjøleren. Varen kan dermed ikke sies å være i samme stand som da du mottok den

 

Gir du tilbakemelding?

 

--

mvh

Knut-Erik Røtne

Microplex Norge AS

http://www.microplex.no

http://www.supportforum.info

 

Vi har overhodet ikke nektet å motta den i retur - vi stilte spørsmål ved manglene og avtrykkene i bunn av kjøleren og ba om din kommentar til dette.

 

Jeg tror ikke vi kommer så veldig mye videre i denne saken, og jeg tror heller ikke leserne har noen interesse av å følge denne tråden i det uendelige - mitt egentlige poeng var å belyse det faktum at en sak kan svært ofte bli urimelig negativt vinklet så lenge innlegget blir krydret av det forfatteren oppfatter som urimelig behandling fra forhandlerens side.

 

Vi mener vi har opptrådt korrekt i denne saken - det enkleste for oss hadde vært å returnert kjøleren til deg og nektet å tatt den i retur overhodet. Vi syntes dog vi ville komme med et alternativt tilbud til deg som vi selv mente var å yte deg god service. Vi kan kun beklage at du ikke deler vårt syn i den saken.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Joda jeg kunne jo selfølgelig ha foreslått dette med frakten, men det kunne jo dere også i deres forsøk på å yte god "service. Jeg må også si det er temmelig patetisk av en webshop å legge ut private mailer på en offentlig side , det kunne jeg og gjøre og ta de delene som passet best for meg men så langt synker jeg ikke.

Selfølgelig blir det et avtrykk av prosessorn på kjølern når den har vert montert, dette kunne jeg selv fjernet men annså det ikke som nødvendig da jeg hadde prøvd utstyret.

Og jo dere nektet å ta denne i retur i første omgang, men som sagt dette blir en påstand mot påstand .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg må også si det er temmelig patetisk av en webshop å legge ut private miler på en offentlig side , det kunne jeg og gjøre og ta de delene som passet best for meg men så langt synker jeg ikke.

Du fremlegger den ene uriktige påstanden etter den andre om hva som er blitt sagt og gjort av oss i tidligere kommunikasjon oss imellom. Jeg er helt enig i at det er en uting å legge ut privat kommunikasjon på offentlige fora, og jeg skal helt klart være den første til å komme med en uforbeholden unnskyldning om du føler deg støtt over at jeg la ut (standard)mailen Knut Erik sendte til deg. Innholdet er dog nøyaktig det samme som jeg tidligere har sagt i denne tråden, men du nektet (og nekter fremdeles) for at det faktisk er dette vi skrev.

 

Ønsker du å fortsette denne diskusjonen kan du gjerne sende meg en mail så skal jeg videresende all mail som ble utvekslet mellom oss i fjor våres slik at du kan se hva som faktisk ble sagt og ikke sagt.

 

Ha en fortsatt god dag :)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Jeg må også si det er temmelig patetisk av en webshop å legge ut private miler på en offentlig side , det kunne jeg og gjøre og ta de delene som passet best for meg men så langt synker jeg ikke.

Du fremlegger den ene uriktige påstanden etter den andre om hva som er blitt sagt og gjort av oss i tidligere kommunikasjon oss imellom. Jeg er helt enig i at det er en uting å legge ut privat kommunikasjon på offentlige fora, og jeg skal helt klart være den første til å komme med en uforbeholden unnskyldning om du føler deg støtt over at jeg la ut (standard)mailen Knut Erik sendte til deg. Innholdet er dog nøyaktig det samme som jeg tidligere har sagt i denne tråden, men du nektet (og nekter fremdeles) for at det faktisk er dette vi skrev.

 

Ønsker du å fortsette denne diskusjonen kan du gjerne sende meg en mail så skal jeg videresende all mail som ble utvekslet mellom oss i fjor våres slik at du kan se hva som faktisk ble sagt og ikke sagt.

 

Ha en fortsatt god dag :)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Vel som et site svar på dette har jeg ikke benektet å ha motatt den mailen som du slår opp her på forumet, men det jeg sier er at det er en av mange i denne saken og dere nektet å godkjenne returen med beskjed til meg om at varen ville bli sendt i retur, men det er jo ikke sikkert den ble "lagret"

Lenke til kommentar
Vel som et site svar på dette har jeg ikke benektet å ha motatt den mailen som du slår opp her på forumet, men det jeg sier er at det er en av mange i denne saken og dere nektet å godkjenne returen med beskjed til meg om at varen ville bli sendt i retur, men det er jo ikke sikkert den ble "lagret"

Jeg kan forsikre deg at vi har alle mailer lagret i sin opprinnelige form og jeg oversender disse mer enn gjerne til deg så du kan etterse hva som faktisk ble tilbudt fra vår side.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Vel som et site svar på dette har jeg ikke benektet å ha motatt den mailen som du slår opp her på forumet, men det jeg sier er at det er en av mange i denne saken og dere nektet å godkjenne returen med beskjed til meg om at varen ville bli sendt i retur, men det er jo ikke sikkert den ble "lagret"

Jeg kan forsikre deg at vi har alle mailer lagret i sin opprinnelige form og jeg oversender disse mer enn gjerne til deg så du kan etterse hva som faktisk ble tilbudt fra vår side.

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Dette er ikke nødvendig, da jeg sel tar/har tatt utskrift av alle mailer jeg mottar i en slik sak, derfor sier jeg også at det er en av mange.

annser denne diskusjonen som ferdig da jeg har godtatt det reduserte beløpet tilbakebetalt og at det ikke er akkurat de 2-300 kronene som bryr meg men heller prinsippet med hva som defineres som tilnermet lik stand og i den forbindelse registrerer at dere har en helt annen definisjon på dette enn andre webshopper har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...