Gå til innhold

Sonos som standard avspillingsenhet?


allak

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp kjøpt meg en Sonos Symfonisk(IKEA) og spiller musikk fra Windows 10 pc via Sonos appen.

Men, er det mulig å få lagt Sonos høytaleren som standard avspillingsenhet? Feks når jeg ser på Youtube går lyden automatisk mot skjermen med innebygd høytaler......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne funksjonen har jeg også lyst på, men har ikke klart å finne noe som fungerer tilfredsstillende så langt. Har prøvd et virtuelt lydkort som kan streame til sonos som radio, men det er med så mye forsinkelse på lyden at det ikke aktuelt å bruke ved video eller spilling.

Det er allikevel en del innhold på youtube der jeg egentlig bare vil lytte og videoen ikke er så viktig, og der jeg ikke får dette innholdet på andre plattformer. Da streamer jeg til en Chromecast koblet til en TV som har Beam som høytaler. Ber da Sonos appen om å spille TV-lyden på alle rom så jeg kan gå rundt i huset og høre på lyden jeg er ute etter. Ikke den lekreste løsningen og jeg håper noen kommer med bedre løsning senere i tråden.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
allak skrev (På 31.7.2021 den 13.35):

Hei,

Har nettopp kjøpt meg en Sonos Symfonisk(IKEA) og spiller musikk fra Windows 10 pc via Sonos appen.

Men, er det mulig å få lagt Sonos høytaleren som standard avspillingsenhet? Feks når jeg ser på Youtube går lyden automatisk mot skjermen med innebygd høytaler......

Edit: Her kjørte jeg necro av en tråd

Ja. Men det koster flesk.
Du må skaffe Sonos PlayFIVE eller Sonos HUB eller noe.
Selv har jeg en Sonos Play5 og det fungerer som regel knirkefritt å få automatisk avspilling til de andre 10 Sonos-enhetene jeg har i leiligheten. Å ha surround i alle rom er magisk. Mer verdt det for min del enn å ha dyreste Hifi lokalisert på én plass som må spille på full guffe for at jeg skal høre det overalt.
Jeg sier det fungerer "som regel knirkefritt", for det hender at den faller ut en sjelden gang. Men play5 er eldre enn playFIVE, og jeg tror de har luket ut de fleste feilene.

Flere av sonos sine konkurrenter burde klare det samme for en billigere penge.

Både Sonos Move og Roam skal forresten få slik at du kan spille av med bluetooth til alle enhetene gjennom de..... men herregud det tar tid... Over et halvt år siden sonos sa det

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...