Gå til innhold

forskjell på grøn og brun barton


zoneman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de er sløve med rett bilde gitt...både toughbread og barton hadde bilde av barton

 

her et av an toughbread

 

http://www.overclockers.ru/images/news/march/13/cpu.jpg

Det der er forresten en palomino.

 

Se heller forskjellen på bildene som div nettopp linket:

Først Tbred og Barton:

tbred-vs-barton.jpg

 

Så til slutt: Palomino:

cpu.jpg

 

De forskjellene du bør se etter er størrelsen på kjernen og hvor kvadratisk eller avlang den er. Ikke tenk på fargen på plata bak der CPU-kjernen er.

Lenke til kommentar

wow takk for svar, kan vel konkludere med at jeg har barton. Men begynte å lure litt siden det ga forskjellig utslag i 3dmark osv men det kan ha hvert andre ting. En annen ting jeg reagerte på var at jeg kjøpte cpu`n får ca 800kr men når jeg ser på nettet nå så var prisen 1100 så jeg begynte å lure litt, men er vel overbevist nå.

Lenke til kommentar
vel har en xp2500+ hørt den kan "klokkes" til 3200+ om jeg finner ut hvordan det gjøres , gjør jeg nok det......en gang

Jepp, det er svært enkelt. Sjekk overklokkingsguidene på http://www.overklokking.no .

 

I praksis går man bare inn i biosen og velger 200 MHz FSB i stedet for 166MHz, og stiller opp CPU-spenninga litt. f.eks til 1,75V. Thats it!

 

Men les guidene først så du vet at det fører til høyere temperatur, noe risiko for ustabilitet osv. Og hvordan man omgår dette.

Lenke til kommentar
kan en klokke opp en xp2500+ uten å gjøre disse "ekstreme" modifiseringene som vises på overklokking.no? ..vil ikke begynne med det.......helst ikke...

må jeg gjøre det samme med ram? (øke fsb, spenning?)

Nei, man behøver ikke gjøre noe ekstremt. Det er faktisk ikke mer enn den linja jeg avsluttet med "thats it!".

 

Eneste er at man bør følge med at temperaturen ikke blir så høy (program) og teste at det er stabilt. (f.eks kjøre Prime eller Superpi i et kvarter eller noe). Om det er PC3200-ram så behøver man ikke overklokke den i samme slengen. Den vil fortsette å gå på orginal hastighet om den er satt til SPD standard. (Det går seff. an å trikse mye hvis man slår av SPD-standard, men det trenger du ikke tenke på i denne omgangen.)

 

Også generellt:

* Ustabilitet kureres med høyere spenning på CPU'en.

* Høy temperatur kureres med lavere spenning på CPU'en, eller med bedre kjøling.

* Om man har problemer med begge deler så kureres det ved å klokke noe ned.

Lenke til kommentar
kan en klokke opp en xp2500+ uten å gjøre disse "ekstreme" modifiseringene som vises på overklokking.no? ..vil ikke begynne med det.......helst ikke...

må jeg gjøre det samme med ram? (øke fsb, spenning?)

Jeg har kjørt min XP2500+ på 2.2GHz uten å gjøre noe med Vcore.

Temp økte litt, men ikke nevneverdig.

Har en Thermalright SLK 800 m/80x80 Papstvifte @ 19dB

ca 55 grader celsius ved 100% load 24/7. (PC'en knuser SETI-pakker hele døgnet.)

 

Kjørte tilogmed det med min PC2700 RAM.

Men vil vel anbefale å kjøre PC3200 RAM til slik bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...