Gå til innhold

Bestillte XP2200 thoroughbred, fikk Thorton


enl

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt CPU-Z på AMD-serveren min, viste det seg at jeg har fått thorton-kjernen istedet for throughbred-kjernen når jeg bestillte fra PSdata. Hva er forskjellen på disse to? Noen som har klokket en thorton?

 

Og, er det grunn til å bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha kjørt CPU-Z på AMD-serveren min, viste det seg at jeg har fått thorton-kjernen istedet for throughbred-kjernen når jeg bestillte fra PSdata. Hva er forskjellen på disse to? Noen som har klokket en thorton?

 

Og, er det grunn til å bytte?

jøss rart. tok en tur innom komplett og der var det også thorton, aldri hørtom før. har AMD laget ennda en ny kjerne på socket A cpu'er da? hvorfor gjør de det?

de har jo barton som allerde er bra.

 

noen andre som vet noe om dette? :wow:

Lenke til kommentar
Fant svaret etter et søk :yes: Thorton er vist en barton kjerne med halvparten av L2 cachen deaktivert, altså 256kb istedet for 512kb.

hmm, ok da er det kansje lurt og bytte den, men cachen på Cpu'en har svært lite og si på ytelsen så dette er egentlig ikke så veldig nøye da.men litt bedre ytelse vil det nok bli, kansje 1-2% eller rundt der ville jeg tro. ;)

Lenke til kommentar
Fant svaret etter et søk :yes:  Thorton er vist en barton kjerne med halvparten av L2 cachen deaktivert, altså 256kb istedet for 512kb.

hmm, ok da er det kansje lurt og bytte den, men cachen på Cpu'en har svært lite og si på ytelsen så dette er egentlig ikke så veldig nøye da.men litt bedre ytelse vil det nok bli, kansje 1-2% eller rundt der ville jeg tro. ;)

Hvor har du det fra? Hvorfor skulle ikke cachen ha noe særlig å bety for ytelsen? Den der er du nesten nødt til å utdype litt :yes: Hvorfor har ikke P4 EE og Athlon64 FX 64 kbyte L2-cache? Det ville jo ha blitt mye billigere og enklere å produsere...

 

Selvfølgelig burde han ikke bytte den... Thoroughbred er jo en eldre kjerne enn Thorton, så hvis han vilklokke burde jo denne ha større potensiale enn en Thoroughbred?

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Hvorfor bytte? Nei, si det..jeg bare lurte på om thorton var mindre egnet til overklokking enn andre modeller, men etter et raskt søk fant jeg at det ikke var tilfelle.

 

Hadde vært morsomt å låse opp de resterende 256kb av cachen, men jeg vet ikke om jeg gidder å ta sjansen på å ende opp med en ødelagt CPU. Ikke det at de er så fryktelig dyre, men alikevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...