Gå til innhold

VGD Oppsamlingstråd fra film forumet


Frank.N.Steen

Anbefalte innlegg

Forsøkt så godt jeg kan, da å bla meg tilbake på VGDs nye forumdesign, og ga meg etter 20-30 sider bakover i tid. Frustrerende at en ikke kan få opp egne eller de mest besøkte/favoritt tråder/innlegg, og undret meg over hvorfor filmforumets overlegent mest besøkte/besvarte tråd, ikke var å finne blant de 20-30 sidene man tråla seg gjennom, men virker som det som "skilte" den fra "røkla", var at ei pil opp/ned kan utgjøre den hele forskjell, som betyr at man har ubesvarte tråder/innlegg, flere år tilbake, med knapt noe svar fra andre brukere, som ligger langt foran nevnte populære filmtråd, og håper nå at med tiden, vil ting endre seg betraktelig og helst mer positivt og brukervennlig igjen, men inntil da var tanken å forsøke å opprette ei samletråd for de som eventuelt er VGDere eller har med tiden funnet seg godt til rette her på Diskusjon.no, men som leser jevnt og trutt inne på VGD.

Som nevnt, jeg orket ikke å bla meg mer enn 20-30 sider tilbake, på filmforumet, og kanskje best å bare forsøke å søke de trådene man likte/leste mest, via google, for var nå hvert fall slik man fikk opp flere av disse trådene, man jo har lest og besøkt så utallige mange ganger, de 6 årene man har vært medlem på VGD:

Hvilken film så du sist?

Så lenge jeg kan huske (selv før man ble medlem) har denne vært daglig besøkt og besvart av VGDs filmelskere, og nettopp en av disse, som gjorde at man til slutt ble medlem. Hatt mye glede (og noe frustrasjon) i denne fine tråden, mange spennende og gode tips, og må jo være en av de lengstlevende og overlegent besøkte/populære trådene på Kultur og underholdnings seksjonen. Så følte at denne burde nesten få bli nevnt først av de man fant igjen, og håper da den ikke vil dø ut, men snart gjenopplives. Ikke vært postet der siden den 14 juli, og for å se de seneste innleggene, går en øverst, og sorterer med valg av: Nyeste først

Hvilken film? - Bildeleken

En tråd man har hatt masse glede av. Selv om jeg ikke har benyttet den på en god stund, så pleier jeg alltid å se an hvordan stemningen er der, og nei, igjen en meget godt benyttet filmtråd, som jeg føler burde være av interesse, og ser at den har blitt oppdatert/besøkt nylig, og MrPets har også forsøkt å videreføre tråden over hit, i en lignende tema.

James Bond 25

En flott og informativ filmtråd, dedikert til 007 universet startet opp av MrPets, og en jeg virkelig håper vil overleve, hvert fall litt lenger, for en ny Bond film er jo forhåpentligvis rett rundt hjørnet, tror jeg da.

Marvels filmunivers - spoilertråd

En tråd jeg aldri har skrevet eller lest særlig mye i, Marvel universet er bare ikke min greie. Likevel, en tråd som er godt benyttet, og meget populær.

De neste Star Wars filmene

Igjen, en tråd man aldri besøkte, og mulig det er nyere opprettede Star Wars tråder, men denne var nå av de nyere og godt besøkte, man kunne finne igjen.

Den store åttitallstråden

En av de 3 nyere filmtrådene, som er dedikert til ulike filmtiår, og ble til, grunnet mye god prat fra Hvilken film? tråden, og følte ei slik tråd, dedikert til mitt (og mange andres) favoritt filmtiår, var på sin rette plass. 

Et par andre lignende tråder:

Den store 70-tallstråden

Den lille 60-tallstråden

Uansett, det var det jeg rakk/orket nå, men om andre VGdere ønsker så, kan man sikkert (håper jeg da) oppdatere og legge inn andre favoritt tråder her inne, så man hvert fall kan finne igjen de temaene man savner, eller ønsker å finne igjen, dersom VGD blir litt lettere å bruke igjen.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Navarone_ skrev (13 minutter siden):

En stor glede å finne deg her etter katastrofen med VGD. :)

Takk, i like måte 😎

Benyttet muligheten til å rote meg gjennom ørten sider bak i tid, på "nye" VGD, da for å forsøke å finne/hente opp igjen de trådene og temaene fra filmseksjonen, man har hatt mest utbytte/glede av, det siste halvåret, eller mer. Vurderer å forsøke å lete opp litt mer fremover, for frykten er jo at alt vil bare bli fullstendig borte vekk. Noe som er på ingen måte er umulig, og veldig synd om noe slikt kan skje, ettersom det er så mange gode filmtips, jeg ikke har fått rukket å skrive ned/legg i watchlista mi.

Antar du har nylig opprettet en bruker? Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre, for var gjennom samme kverna i fjor våres. 

Fikk ikke lastet opp profilbilde eller skrevet mer enn ca: 10-15 innlegg per dag, da over en 7-14 dagers periode. Noe som visstnok skyldes at forumet tok forbehold, og sikkert hadde sett seg rimelig lei, da med tanke på potensielle spammere/troll, som kun lager ørten nye brukere, og dynker forumet ned med skit, og deretter forsvinner igjen/blir slettet, og returnerer så like kjapt, under ny identitet.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (4 minutter siden):

Takk, i like måte 😎

Benyttet muligheten til å rote meg gjennom ørten sider bak i tid, på "nye" VGD, da for å forsøke å finne/hente opp igjen de trådene og temaene fra filmseksjonen, man har hatt mest utbytte/glede av, det siste halvåret, eller mer. Vurderer å forsøke å lete opp litt mer fremover, for frykten er jo at alt vil bare bli fullstendig borte vekk. Noe som er på ingen måte er umulig, og veldig synd om noe slikt kan skje, ettersom det er så mange gode filmtips, jeg ikke har fått rukket å skrive ned/legg i watchlista mi.

Antar du har nylig opprettet en bruker? Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre, for var gjennom samme kverna i fjor våres. 

Fikk ikke lastet opp profilbilde eller skrevet mer enn ca: 10-15 innlegg per dag, da over en 7-14 dagers periode. Noe som visstnok skyldes at forumet tok forbehold, og sikkert hadde sett seg rimelig lei, da med tanke på potensielle spammere/troll, som kun lager ørten nye brukere, og dynker forumet ned med skit, og deretter forsvinner igjen/blir slettet, og returnerer så like kjapt, under ny identitet.

Virker som jeg ikke får lastet opp profilbilde. Får vel ta det etterhvert. Skal bruke litt tid til å sette meg inn i forumet men roper ut hvis/når jeg lurer på noe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Navarone_ skrev (3 minutter siden):

Virker som jeg ikke får lastet opp profilbilde. Får vel ta det etterhvert. Skal bruke litt tid til å sette meg inn i forumet men roper ut hvis/når jeg lurer på noe. :)

Den er grei, og fullt forståelig. Tar jo gjerne litt tid, da å bli vant med et nytt forum og forandringen fra gamle VGD.

Håper du vil finne deg til rette her, og det er kanskje ikke like aktivt som på VGD, men likevel mange hyggelige og vel informerte filmelskere som er innom, støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (Akkurat nå):

Den er grei, og fullt forståelig. Tar jo gjerne litt tid, da å bli vant med et nytt forum og forandringen fra gamle VGD.

Håper du vil finne deg til rette her, og det er kanskje ikke like aktivt som på VGD, men likevel mange hyggelige og vel informerte filmelskere som er innom, støtt og stadig.

Diskusjon.no, Letterboxd og et lite øye til VGD i tilfelle de skjerper seg fremover da. :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...