Gå til innhold

Alkohol - burde det vært forbudt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Mag ne skrev (2 timer siden):

Det jeg har sett klaging på er mangel på billig brus. Der sliter jeg veldig med å se det positive. Likevel usikker på om brus bør forbys, men for meg hadde det vært null stress.

Det du har sett er det media fokuserer på. Dekadanse. De politisk røde i media liker å latterliggjøre det de mener er dekadanse dvs harryhandel i dette tilfellet. De som besøker hytta er ikke så interessant for dem å fokusere på, og heller ikke pendlere eller fremmedarbeidere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Avholdsbevegelsen syns nok kvinner på slutten av 1800-tallet var viktige å skaffe stemmerett fordi de visste at kvinnene ville støtte dem i deres streben etter totalavhold og totalforbud. Det samme skjedde i USA. 

Litt som Arbeiderpartiet og venstresida har 80% av innvandrerstemmene i Oslo med seg når de stemmer på noe de tror er et parti for arbeidere. Derfor er det viktig at innvandrere bor i Oslo, og at det blir flere av dem.

Særlig taxisjåførene er overrasket over at de får dårligere arbeidsforhold i Oslo med alle miljøtiltakene. De stemte på de røde og da blir det slik.

Lenke til kommentar
Dart skrev (15 minutter siden):

Moral? Tja - det er ikke godt å si. Det er bare en observasjon av meg. 

Observasjonen at de som kan hente ut trygden står i kø for å hente den ut, og at de som også er avhengig av samme trygd venter ivrig på at den skal komme virker ukontroversiell.

Når trygden utbetales i Norge så er det visstnok større aktivitet på utepils og pengespill. Det betyr vel bare at blant de som lever med lite penger så er det vanlig med hånd til munn, og kanskje en noe overdreven iver når pengene tikker inn?

-k

Lenke til kommentar
Dart skrev (8 minutter siden):

Avholdsbevegelsen syns nok kvinner på slutten av 1800-tallet var viktige å skaffe stemmerett fordi de visste at kvinnene ville støtte dem i deres streben etter totalavhold og totalforbud. Det samme skjedde i USA. 

Ting har endret seg litt siden 1800-tallet. Jeg ser ikke bort ifra at ønsket om total-avhold var fornuftig i et samfunn med utbredt fattigdom, få sikkerhetsnett, manglende likestilling og stor kulturell aksept for å drikke bort livet sitt.

At kvinner burde ha stemmerett virker innlysende uavhengig av om man er for eller imot det demografien stemmer på. På samme måte som jeg mener at statsansatte bør ha stemmerett på tross av at de stemmer på noe annet enn meg.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mag ne skrev (7 minutter siden):

Ja for at alle i mediehus større enn Resett er "politisk røde" er jo problemet i så mange diskusjoner.

Ikke så mange i media stemmer Frp - nei. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knutinh skrev (9 minutter siden):

Ting har endret seg litt siden 1800-tallet. Jeg ser ikke bort ifra at ønsket om total-avhold var fornuftig i et samfunn med utbredt fattigdom, få sikkerhetsnett, manglende likestilling og stor kulturell aksept for å drikke bort livet sitt.

At kvinner burde ha stemmerett virker innlysende uavhengig av om man er for eller imot det demografien stemmer på. På samme måte som jeg mener at statsansatte bør ha stemmerett på tross av at de stemmer på noe annet enn meg.

-k

Det er lov å ha en vikarierende agenda. En baktanke bak å gjøre det "gode". Baktanken trenger heller ikke være dårlig moral. En mann som deler ut godteri kan godt bare være snill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...