Gå til innhold

Atomreaktor stenges ned etter lekkasje i Belgia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig, jeg kikket tidligere i dag på electricityMap og stusset over at 4 GW atomkraft falt ut mellom kl 8:30 og 8:45 i morges. Riktignok i Tyskland og ikke Belgia, men det kan kanskje skyldes at prisområdene og landegrenser ikke er helt det samme? Eller ser jeg på noe helt annet enn det som skjedde i Belgia?

Uansett, håper dette ikke fører til utslipp og økt atomkraft-skepsis i Europa. Atomkraft er alt for viktig for klimasaken de nærmeste tiårene til at det kan legges ned nå.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takker for den lenken, interessant side. Bokmerket!

Hva gjelder artikkelen, hver eneste plass jeg har sett denne artikkelen publisert, er det med en overskrift som gjør at en naturlig tenker at det er en atomlekkasje. Forventet lavmål fra tabloidene, ganske skuffende av både NRK og TU. Holder dere for høyere standard enn dette.

Spesielt problematisk i dette tilfellet, gitt den smått absurde motstanden atomkraft møter på kontinentet, i disse tider hvor man bør øke atomenergiproduksjonen for å motvirke utslipp fra karbonbasert energi.

Slike artikler bidrar jo kun til å gi drivstoff til motstanderne, når man vet at en stor andel kun leser overskriften og ikke selve artikkelen hvor det kommer frem at det er en harmløs Hydrogenlekkasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...