Gå til innhold

Ni av ti båtturer er innen rekkevidden til elbåtene. Her er noen av modellene som er på vei inn


Anbefalte innlegg

1 hour ago, oophus said:

Blir jo litt som med elbilene dette. De kjøpes for å møte kravene til den ene turen av ti, og ikke ni av ti. 

Hva mener du? Hvordan er dette på noen som helst måte som med elbil? Elbil finnes for de aller fleste behov, og dersom noen har elbil behov som ikke dekkes i dagens markedet kommer det nye modeller ut i raskt tempo i ennå flere klasser. Vi får mindre og billigere elbiler, elbiler med ennå større hengervekt, pickup trucks i flere varianter osv. Og det er ladere "overalt". Selv om folk ikke kjører Tesla så er det ladere nok til å takle turen for de aller fleste. 

Elbåt er helt i sin spede start, der det helt mangler infrastruktur. Det betyr at per idag så er ikke elbåt for alle, kun for dem som vet de får dekt sine båtbehov selv med elmotor. Snekker, sjarker, seilbåter, hydrofoiler, katamaraner. Mange båttyrper som egner seg som elbåt. Det er jo litt å velge mellom. Men likevel, det er ikke liketil å få ladet opp ennå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bojangles skrev (24 minutter siden):

Hva mener du? Hvordan er dette på noen som helst måte som med elbil?

Folk kjøper elbil med 400km rekkevidde selv om det daglige behovet er <50km. 

Ved båtene så er det nok enda verre. Ergo tipper jeg nybåt kjøpet ikke blir å rope veldig hurra for. Dog utleie gjennom eldre ombygde båter til elbåter trur jeg det kan være et fint marked for, for der leier man uansett båten nettopp mot de "9 av 10 turene". Der man har utleie fra ferdig utbygd infrastruktur. 

 

Lenke til kommentar

Åja sånn ja. Jo det er mye sant i det oophus. Det er jo fortsatt mange noen som sier elbil må ha 1000 km rekkevidde før det er aktuelt å bytte. Blir jo litt tullete argument. 

Båt med stor motor er gøy, men ikke så gøy at det er verdt prisen på drivstoff for min del. Om jeg skulle hatt båt nå ville jeg nok vurdert elbåt. Og kanskje en snekke, til badeturer, makrellen, og småturer på besøk eller for å ta en matbit. Men er jo mange som har båt som sommerhus, og de har kanskje ikke like lett for å få dekt behov med elbåt ennå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...