Gå til innhold

Amazon vil samle nabolaget ditt i ett felles nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner tanken bak, men jeg kan ikke fatte at det gikk forbi alle ledd i en utviklingsprosess og endte med å bli en ting. I disse dager med fokus på sikkerhet så er det også nærliggende å tro at produktet muligens også vil slaktes til et nivå der det blir vanskelig å få solgt så det er jo ikke bare sikkerhet direkte som gjør dette snodig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Lars Fosdal said:

Eier ingen Amazon produkter, så dette er helt problemfritt :p

Og når de kommer med slikt som dette, kommer jo alle med et snev av forståelse for IT-sikkerhet til å skygge unna totalt.

Forhåpentligvis.

Endret av Ratleto
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Så overskriften. Fikk flashbacks til ‘Smarthomes’ og defaultet til ‘Neitakk’.

Personlig foretrekker jeg å skjule SSID, deaktivere ‘Delt-windows-over- nettverk-for-å-innstallere-hurtigere’ og ymse mange andre ting. -Hvorfor? -Fordi jeg giddder ikke å ha en tilfeldig banan som ligger og pinger ruteren for å sjekke om de kan hakke den. -Ja, det gir meg litt mas å koble ting til, ved manuellt å opprette en enhet i nettverket,  -Det Amazon ønsker, i mitt hode, er å registrere de ‘sorte’ nettverk, som mitt eget. -Hvorfor kan jeg ikke uttale meg om, men det er den veien det går. Det er noe dritt å være linket med ‘alle, alltid’.

😡

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...