Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du opplevd å ha et døende familiemedlem?


Gjest c301f...6e2

Anbefalte innlegg

Gjest c301f...6e2

Hva følte du da du fikk beskjeden av at ikke noe mer kan gjøres det får gå sin naturlige gang uten væske og annen tilførsel?

Når du ser at den syke har vist fremsteg hver dag siden i dette tilfellet hjerneblødning skjedde. Det føles helt umenneskelig å sitte å se på de og vite at de har ikke sjans i havet i dette gamet? 

jeg sliter vel med å godta at sånn er det bare.

Anonymous poster hash: c301f...6e2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest c301f...6e2
GiaMahan skrev (10 timer siden):

Ja, flere, blant annet pappa og farmor. Nei, kaos, fortvilelse, sjokk følte jeg vel. Men blir bedre med tiden, sorgen blir mindre intens med tiden

 

Ts her. Vi er på dag 5 etter at det skjedde. Nå syns jeg det er bare vondt å tenke på han skal dø uten noe form for væske. Bli dehydrert osv... syns det er vanskelig når en ser små fremsteg hver dag men vet han er sjanseløs😢. Aldri følt på slik en maktesløshet i mitt liv😞. Lurer på hva han tenker ? Skjønner han det? Er han redd? Vet jo han var livredd for døden før dette skjedde. De trodde han hadde kort tid da det skjedde og hadde jeg visst hva fortsettelsen ble da det vært bra om han dro da. Dette er seigpining å se en man er glad i skal dø...

Denne ventingen på det som vil komme er veldig tungt. 

Anonymous poster hash: c301f...6e2

Lenke til kommentar

Antagelig har han ikke våknet igjen etterpå? En måte å beskytte seg selv kan være å håpe på det umulige. Hvis du framstår som håpefull, kan legen finne på å si at jeg tror ikke du skjønner alvoret, du skjønner ikke hans tilstand. Men det er mørkt å si at alt er... mørkt. 

Andre konstruktive ting kan være å tenke på gode minner, eller noe som kan forberedes til gravferden. Stephen Hawking skal ha sagt at det nytter ikke å fokusere på alt det du ikke kan, du må fokusere på hva du kan. På sett og vis var det en feil tankegang, da det faktisk var mange ting han ikke kunne gjøre. Og han hadde kort tid igjen. Men det var en erkjennelse av at å tenke på dette mørket ville føre ham inn i en depresjon eller galskap. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...