Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor blir alle som er skeptisk til korona håndteringen hetset?


Gjest 342dd...5c8

Anbefalte innlegg

Gjest 342dd...5c8

Man blir stemplet som anti vaksiner fordi man er skeptisk til en vaksine som er lagd i rekord fart? Dvs at de er imot andre vaksiner som vi allerede har som er godt tester og dokumentert over flere 10 år.

Hvorfor blir man stemplet som konspirasjonsteoretiker så fort man er kritisk til alle reglene? Det vil ikke si at de er  imot alle regler. Men de som ikke henger på greip og har lite for seg egentlig. For min egen del syns jeg det hadde holdt lenge med vasking av hender, spriting, holde avstand og bruke munnbind der d er mye folk. Ikke noe mer og hatt et åpent samfunn. 
de fant nå ut i Nederland så vidt jeg vet at 4 mnd med portforbud var det ingen hjelp i. 

Anonymous poster hash: 342dd...5c8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi dere stort sett kommer med feilinformasjon. Portforbudet i Nederland hjalp på smitten uten ville det vært fullt kaos. 

mRNA og Adenovirus vaksiner har vært utviklet over 10 år. Det eneste man trengte er å sette inn oppskriften til spike proteinet. 

Nå har det vist seg at Adenovirus vaksiner som AstraZeneca, Janssen og Sputnik kan gi dødelig bivirkninger for ca 1 av 20 000.

Det gjør at vi i Norge Kun bruker mRNA vaksiner fra Pfizer og Moderna. De er veldig trygge. 

Lenke til kommentar

Problemet er ofte at de som er imot vaksinene opptrer merkelig og argumenterer med ting som rett og slett ikke stemmer. Ta en titt på koronakonspirasjonstråden.

Jeg personlig er veldig åpen for kritikk av både vaksinen og håndteringen, men det må være fornuftig. Jeg har ikke satt meg i noen vaksinekø og velger å avvente litt siden jeg ikke anser meg selv som en av risikogruppene og at jeg heller ikke har en jobb eller et liv/livsstil som krever at jeg beskytter meg mer enn å ta de vanlige forhåndsreglene.

Skal også sies at vaksinen ikke laget i rekordfart, den er basert på kunnskap vi har tilegnet oss gjennom hele historien med vaksiner, over 50 år nå. Forskjellen er at det har blitt godkjent testing raskere og at vaksinen er "krisegodkjent" for bruk på befolkningen. Man kan si det samme om sesonginfluensavaksiner, de er laget maks noen måneder i forveien men det er det få som bryr seg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...