idleman_2 Skrevet 16. mai 2021 Skrevet 16. mai 2021 Hvilke RGB vifter bruker dere? En god del RGB vifter har masse lys og fine farger , men desverre er ikke ytelsen på vifte funksjonen like bra. Spørsmålet er vel hvilke RGB vifter har bra lys/farge og samtidig har bra vifteytelse/stillegående ? en ting jeg lurer på til slutt er om adresserbare leds kan en justere lysstyrken på disse eller skjer det ved puls modulasjon ? En slags dimmefunksjon ?
PaladinNO Skrevet 23. mai 2021 Skrevet 23. mai 2021 Hadde nylig en gjennomgang med en jeg bygger en stasjonær PC på kommisjon for, og det var noen overraskelser å finne. Corsair LL120 (120 mm) er å anbefale, men bare den hvite utgaven. Den svarte har mye dårligere specs. av en eller annen grunn. https://www.komplett.no/product/1120914/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk-hvit# https://www.komplett.no/product/964137/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk# Og jeg har ikke funnet noen dugelige 140 mm RGB-vifter. Mine krav til vifter generelt er minst 2 mm i lufttrykk / statisk trykk (helst 3 mm), og godt over 2000 RPM (gjerne 2500+ RPM). Med PWM-styring (etter mange, mange år med manuell viftestyring) og opptil 40 dB. At en vifte støyer ser jeg på som opplagt når PC-en blir varm. Er såvidt jeg vet ingen mulighet for reduksjon eller kontroll på selve belysningsintensiteten, ikke på RGB-vifter. Da må du isåfall benytte egne PWM-styrte RGB LED-striper. Selv bruker jeg Corsair ML120 / ML140 Pro White / Red vifter, og Nanoxia PWM LED-striper fra Tehcbay. Kun statisk lys, men artig å se de hvite LED-stripene stadig skifte lysintensitet siden jeg har satt lysstyrken til å følge CPU-tempen i BIOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå