Gå til innhold

Test av Mercedes-Benz EQA: Ladet med høyere snitteffekt enn oppgitt makseffekt


Anbefalte innlegg

Jone Bjørheim skrev (På 9.5.2021 den 15.56):

Han hadde aldri en rekkevidde på mer enn 270 km, men den var ofte lavere.

Dette er bare en av løgnene du farer med. Det eneste stedet de nevner 270 km er strekningen Rhüden - Wehrheim som er 270 km. Rekkevidden på bilen er 565 km NEDC og de ladet den bare opp til 409 km i Rhüden før de kjørte til Wehrheim der de ankom med 14 km. De brukte altså 395 km av 565 km rekkevidde på å kjøre 270 km. Rekkevidden ved NEDC testsyklus var nok hele tiden 565 km, men her kjørte de åpenbart veldig raskt da øker naturlig nok forbruket slik at bilens reelle rekkevidde i hastighetene de brukte i mellom Rhüden og Wehrheim var 386 km, der de bare brukte 270 av disse (fra 72,4 - 2,5% SoC).

Merk deg at de kjørte lange strekninger i 150-160 km/t fra Rhüden til Wehrheim, men måtte redusere hastigheten noen stedre på grunn av veiarbeid.

Google maps anslår at man skal bruke 2 timer og 54 minutter på den 269 km lange strekninga. De brukte 2 timer og 55 minutter på 270 km. Ikke helt vanvittig det eller?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...