Gå til innhold

De tre viktigste virkemidlene for rask og rettferdig grønn omstilling [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke pluss, så jeg kommenterer på bildeteksten:

Sitat

Hvor mye utslipp kan vi tillate i et samferdselsprosjekt og fortsatt være i tråd med målene nedfelt i Parisavtalen? Dette bør være et like naturlig spørsmål å stille som det å spørre om hva det vil koste, skriver Bjørn K. Haugland. Illlustrasjonen er hentet fra planene om fergefri E39.

Jeg vet ikke om artikkelen handler om utslipp i byggeperioden eller livsløp inkludert bruk, men hvis det har med bruk å gjøre så bør man ta med i regnestykket at bilparken endrer seg raskt i retning utslippsfritt. Allerede rundt 20% ut i levetida til veier som bygges nå må vi regne med at det blir tilnærmet utslippsfri bruk. (CO2 og NOx).

Lenke til kommentar

Det å være "snill" med næringslivet og ikke stille tøffe krav, er å gjøre næringslivet en bjørnetjeneste. I neste omgang blir det ikke konkurransedyktig med bedrifter i EU. Det bør f.eks. kreves at det brukes grønn hydrogen i kunstgjødselproduksjonen og stålproduksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...