Gå til innhold

Hjemmeside design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, siden den ærlige trenden har lagt seg over oss i det siste, kan jeg likesågodt henge meg på.

 

Dette er ikke bra. Og la meg ta det punktvis;

 

Header

Denne er så enkelt laget at det nesten gir meg frysninger av det enkle slaget. Er det binær kode du forsøker å fremme, bør dette gjøres helt annerledes. Her har du bare plassert masse 0'ere og 1'erne, med for det første en font som jeg personlig ikke synes passet til numberic, og for det andre er det et dårlig forsøk på å fylle opp området som var tomt.

Alt i header er kjedelig og effektløst, noe som gir meg et dårlig førsteinntrykk og det skal en del til å rette opp, når dette er det eneste av grafikk på hele siden.

At du vil ha med en kabelplugg i headeren da dette er relevant, er i og for seg forståelig, men da må det også gjøres med stil. Det er ikke bare å plassere et bilde og så blir det automatisk bra, det må intigreres med resten av designet, noe den ikke gjør i noen av tilfellene du har referert til.

Logoen som du kaller det, ser ut som noen har gnidd over skjermen min med skitne fingre. Dette hadde vært übert om det var det det var ment som det, og at resten av siden hadde hatt samme look. Det vet jeg at det ikke er.

"LAN" står det med store bokstaver. Gjør mer utav det. Til og med std PS-effekter hadde gjort seg bedre i dette tilfellet.

 

Meny

Menyen består av samme font og farge som innholdet. Du bør absolutt skille dette bedre. Enten kan du bruke en mindre og fetere font, du kan skifte farge på den, eller du kan legge til bullets av noe slag. Såfremt du menyen bare består av 1 stk hovedmeny, trenger du strengt tatt ikke fortelle oss hva det er.

 

"Innholdssted"

Fonten er for stor i fohold til oppsettet (er iallefall min mening). Teksten må få plass til å "puste" og ikke klemmes helt opp i kantene. Tips; Lorem Ipsumgjør seg bedre enn en repeterende setning.

 

Fargevalg

Fargevalget skal jeg ikke si så mye på. Det er bra at du tør å prøve med andre enn standart blå og gråtoner slik utrolig mange gjør. Tror det går an å bygge noe meget bra ut i fra de fargene du har der. Så mitt råd er faktisk å beholde dem.

 

Oppsettet

Oppsettet er helt standard og går igjen på de aller fleste websider (til og med min egen har header og venstremeny). Det er vel egentlig slik vi liker å ha det om du ikke kan gjøre noe mer ut av det. Men en footer er absolutt å foretrekke.

Ellers synes jeg de sorte kantlinjene ble veldig skjærende og siden du allerede har et såpass godt skille mellom bakgrunn/sideinnhold, ville jeg prøvd med å dempe disse en del.

Mer grafikk på siden er absolutt å anbefale, da dette er den letteste veien til et bedre resultat.

 

Håper ikke du tar påske tidlig på grunn av mine utspill, men du ber om repsons og får svar deretter. Lykke til videre. ;)

Lenke til kommentar

Sitter å prøver å mekke en header nå, 1001001010 er fjærnet, det er faktisk det jeg misliker mest med å lage hjemmesider :)

 

Koding er tingen :yes:

 

"...skjermen min med skitne fingre..." Det er bare noe jeg har dratt utover for at dere ikke skal se hva som står der, *hemmelig* :p

 

Skal også "tone ned" borderen.

Endret av Lystig
Lenke til kommentar

Headeren, for å begynne med den, ser veldig billig ut. Helt standard PS effekter og en ikke spess pen font. Nettverkskabelen bryter 0100100101 på en merkelig måte.

 

Menyen, ikke ett knuss nyskapende, men forholdsvis enkel.

 

Hovedramma har samme problemet som menyen. Ikke original, og veldig enkel. I feel the claus coming ... Teksten MÅ få litt plass.

 

Lite spennende farger. Litt lyse dritt-farger, for å si det mildt. Kan tolkes begge veier.

 

Hør litt på PoleCat. Han gad deg et godt foredrag her. :thumbup:

Lenke til kommentar

hva jeg anbefaller (ikke sikkert det blir best sånn):

 

fjern underline på linker i menyen prøv heller f.eks:

a:link {

border-left: 0px black solid;

}

a:hover {

border-left: 1px black solid;

}

eller kanskje noe helt annet, men underline så ikke bra ut der...

 

bilde av kabel passer ikke helt inn der, kanskje tegning av en kabel (eller noe annet LAN relatert) hadde gjort seg bedre...

 

med mindre det er snakk om C64 LAN så vil jeg anbefalle å bruke annen skrift i logo...

 

resten likte jeg egentlig veldig godt, men kanskje du bør prøve å runde av hjørnene på de innvendige boksene litt, ikke sikker her altså...

 

er det meningen at "nytt design" boksen ikke skal være avsluttet med border på høyre side, eller har jeg klart å finne en feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...