Gå til innhold

Jobber 1/1 turnus, hva kan jeg jobbe med mens jeg har fri?


Anbefalte innlegg

Hei, er 20 år gammel og er lærling på båt. Trives om bord, men dagene går veldig sakte hjemme siden jeg ikke har noe å gjøre på. Jobber en måned på og en måned av. Bor på en liten plass, så er ikke mange bedrifter i område. Er villig til å reise hvor som helst i landet, å gjøre investeringer i utstyr som kan hjelpe meg å skaffe jobb. Hvordan burde jeg gå frem for å skaffe jobb, slik at jeg har noe å gjør på mens jeg er hjemme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å skaffe en jobb som ansatt et sted med kun mulighet for å jobbe hver andre måned blir vanskelig.

Spørsmålet er om du har kompetanse eller skal bygge deg opp kompetanse/kurs på noe som du kan tilby, som selvstendig næringsdrivende.

Altså der du selv tar oppdrag og dermed kan velge å ikke ta oppdrag den måneden du er på sjøen. Det vil nok uansett kreve at du er noe tilgjengelig også på sjøen.

Å komme inn i vikarbank ett eller flere steder er også en mulighet.

Det å ikke kunne være tilgjengelig for et arbeidssted en måned i strekk hver andre måned, det er ikke lett. Selv når man er ansatt et sted bare i 20%, så er man tilgjengelig og må endre noe på avtaler med annen jobb av og til. Det kan være kurs, møter, opplæring, endring med mer svelg filer Klikk for å velge filer om krever at arbeidsstedet ikke kan godta at man ikke er tilgjegelig for oppmøte på fire uker.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta kontakt med et bemanningsbyrå, og forklar situasjonen til dem. De er garantert villig til å få deg i jobb om de har noe som passer kompetansen din - de tjener jo penger når du tjener penger. Ta trucklappen f.eks, da vil du sikkert kunne jobbe som tilkallingsvikar på et lager. Eventuelt taxi om det kan være aktuelt for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
thyes skrev (17 timer siden):

Ta kontakt med et bemanningsbyrå, og forklar situasjonen til dem. De er garantert villig til å få deg i jobb om de har noe som passer kompetansen din - de tjener jo penger når du tjener penger. Ta trucklappen f.eks, da vil du sikkert kunne jobbe som tilkallingsvikar på et lager. Eventuelt taxi om det kan være aktuelt for deg. 

God ide, skal kontakte bemanningsbyrå 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...