Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B7 1.8t quattro 2005 fusker


Anbefalte innlegg

Skrevet
mobile999 skrev (5 minutter siden):

Det var bankelyder eller tikkelyder jeg tenkte på.

Ingen banke- eller tikkelyder nei.

Har ikke diagnosepluggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mobile999 skrev (16 timer siden):

Det dreier seg om å måle likespenningen mellom hvert pinnemottak og jord (f.eks. karosseri/motor/minuspolen på batteriet). En av pinnemottakene  skal ha ca 5v mot jord. Mål mellom polene på batteriet først for å sjekke at multimeteret er riktig innstilt. Det skal være nok at tenningen er på.

Kan du også måle motstanden mellom pinnene på ledningen som går til sensoren (samme kombinasjoner som forrige gang)?

Målte på begge nå og får samme verdier. Ingen av de har ca 5v. Ca. 0.02 på 2 av de, og 0.01 på en.

Får kun opp 1 når jeg måler motstand (prøvd fra 2000k - 200)

 

Skrevet

Uhyre sjeldent der er noe feil med en bankesensor. Tror jeg har byttet 1 etter 20år som mekaniker/diagnosetekniker.

Prøv å stram den til. Sånn passe eller 20nm.

Og etterpå bytter du coiler.

Skrevet
Mekker`n skrev (9 minutter siden):

Uhyre sjeldent der er noe feil med en bankesensor. Tror jeg har byttet 1 etter 20år som mekaniker/diagnosetekniker.

Prøv å stram den til. Sånn passe eller 20nm.

Og etterpå bytter du coiler.

Skal prøve å nå fram til den i dag, hadde ikke lang nok forlenger i går så kom ikke til. 

Har allerede bestilt coiler, men eurodel er ikke verdens raskeste på levering. Skal bli sendt i morgen står det.

Skrevet (endret)

Ja stemmer. Jeg mener man må ganske langt innimellom der, men man kommer til med en god forlenger.

Ta en liten titt på pluggene når du først er igang med coilene.

Jeg har også en liten mistanke til at det kan være vann i drivstofftanken, eller i fuel railen, siden den ikke klarer å legge noe mer koder enn på bankesensoren. Det fusker mye og den skjønner ikke hvor det kommer fra.

Endret av Mekker`n
Skrevet

Det vanlige er visst feil på ledningene eller lavt oljetrykk. Det siste er sannsynligvis ikke så lurt å kjøre med.

Det ser ut som det er håpløst å skjekke ledningene fra kontakten og til sensoren. Merkeverkstedet bruker en "testboks".

Jeg var sikker på at begge sensorene skulle ha strøm fra ecu på ca 5V, men det ser ikke ut til å stemme(?).

Jeg tror VCDS kan lese av verdiene fra bankesensorene for å sjekke om ting er unormalt.

Jeg har ikke flere ideer.

Du får vurdere om du skal slette alle koder og se hvilke som kommer tilbake og når (som jeg tidligere beskrev).

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...